Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-09-11 17:50:29 följande:
    Här kan jag hänga på, jag älskar att leka med smink, men jag vågade mig inte in i den gamla tråden för den var såå lång! Tyvärr har jag en ytterst begränsad budget eftersom jag är student, men jag försöker hitta på kul saker att göra med det sminket jag har!
    Här kan man hoppa in närsomhelst! Men kul att du vågade in nu.
    Jag är också student, så jag vet vad du menar... jag lägger alldeles för mkt på smink varje månad!
    Välkommen
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 17:37:49 följande:
    Fridapida- Muffin MUS skugga, vad är det för färg??*hittar den inte på deras hemsida*ACO gelen sitter alltså bara tills man tvättar av den på kvällen och så tycker du att den är bra, måste införskaffa en sån då!!!Fick MUS nagellack "Annica" på köpet när jag handlade lite grejjer innan semestern, passar fint till solbränna nu!!
    Som Linny skrev, den är från MUS.
    www.makeupstore.se/sesv/products/eyes/microshadow/muffin

Den är så fin. Passar alla... Den är så enkel, men det är väl det som gör den så fin. Jag får nästan alltid komplimanger för den när jag har den. Man kan även ha den som highlighter. Är en skugga som är ett "måste" i varje sminkväska!
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-09-11 17:56:15 följande:
    Jag la också massor på smink innan, men nu har jag inte köpt något på ett tag. Jag är helt galen i att köpa ögonskuggor, men nu har jag så många så jag försöker att hindra mig själv
    Då har du kommit fel . Här blir man mer o mer köpsugen för varje dag!
  • Fridapida
    Mian1 skrev 2007-09-11 18:01:03 följande:
    Hej är det någon här som vet om vart man kan få tag på eller känner någon som säljer Everyday Minerals smink?
    Det säljs på nätet på deras hemsida med samma namn.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 18:03:55 följande:
    Fluffguf välkommen!!Fridapida- Då ska man nog skaffa en sån Muffin, hade Take off jättemkt i somras tillsammans med Saturn highlitern*då fick jag komplimanger*
    Kul att du fick så mkt komplimanger!

Muffin är även snygg ihop med rouge i globlinjen, svag eyeliner och lite mascara. Blir en snygg o fräsch dag-makeup!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 18:27:51 följande:
    Jag har fallit för trenden Rött läppstift, så koolt och sexigt!!
    Det är snyggt! Men jag tycker verkligen inte att jag passar i det. Passar du i det: Grattis!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 18:30:28 följande:
    Fridapida- Du, jag har aldrig sett din rouge i globlinjen sminknings bild??? VA? va? vaaa??
    Jag har det på senast inlagda bilden. Men ihop med massa annat.

Men jag tycker det är såååå svårt att inte bara få en bild på en stor näsa, kan inte klippa i datorn (lite efter).
  • Fridapida
    Smuliz skrev 2007-09-11 18:33:15 följande:
    Själv har ja rätt torr hud och känslig. Har provat en massa "billiga" i vanliga affärer utan ett bra resultat.Nu har ja verkligen hittat ett stenbra märke!!Ville bara tipsa om det.. Mary Kay heter det. Säljs inte i nåra affärer utan man måste träffa en konsult där man får prova alla produkter och se så man får rätt. Och det är verkligen så bra som dom utlovar
    Mary Kay har verkligen blivit stort i Sverige nu! Kommer nog att växa ännu mer. Kul att du hittat något du gillar.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 18:34:35 följande:
    Fridapida- Man kan inte passa i allt. Jag passar inte i bronzer, ser ut som en sönderstekt korv*asg*. Jodå, jag passar i rött läppstift, kör även med eyelinern och that´s it. Blir sååå fint!!
    Det är snyggt. Det enkla är ofta snyggare än vad man vill tro.
Svar på tråden Smink Smink Smink!