• Linny

Smink Smink Smink!

maddie3: Tycker också du passar bra i varma färger Sudda kajalen/linern lite mer bara så blir intrycket ännu bättre!

• Linny

Izze: Åh vad bra att du kan prova innan du köper. Jag köpte på nätet och blev grymt besviken. Den syns inte alls på mig. Får ta flera lager och den försvinner ändå

• Linny

Lonestarstate: Forest är en skugga. Vet inte vad de större fasta skuggorna heter, men det är en sån i alla fall. Jag har inte mixing liquid utan bara den där fixen eller vad det heter. Man kan använda den till bland annat dusten men också till att blanda skuggor till eyeliner osv.

Trollsanna: Gillar färgkombinationen. Tyvärr syns skuggorna inte så mycket. Ska kolla igen på kajalen, glömde kolla den.

• Linny

Honey: Gissa om jag vill! Men så bor jag ju helt fel tyvärr

Sminkrensning är svårt! Gamla nagellack och läppstift är ju rätt lätt. De blir ju för gamla. Mascaror hinner ta slut innan de blir för gamla. Ögonskuggor har jag svårt att slänga. Har slängt gamla HM-skuggor jag har haft. De är så jäkla dåliga ändå. Men jag har några från Isadora som jag använder ibland. De är helt ok i färgerna och funkar som bas.

Imorgon har jag en viktig förhandling. Både smink och klädsel blir strikt och inte så färgglatt. Snygga svarta pressvecksbyxor och en fin skjorta. På ögonen kommer jag ha Peach champagne från PL och en mörkt grå skugga från Isadora (se där, den funkar faktiskt. Har inte orkat köpa någon annan i den grå nyansen eftersom den funkar bra).

Heeeeeeeelt OT:
    PS. Sonens djungelrum är klart!!! Om någon är nyfiken så finns bilder i galleriet under "såhär bor vi" DS.

• Linny

Dagens makeup upplagd i galleriet. Körde två färger idag och inte så mycket glitter. Ska förhandla..

Testade att ta mörkt på insidan av ögat. Har just nu ingen svart kajal (kör med eyeliner jämt) så jag fick använda min shadestick.. Blev väl inte så bra.

• Linny

Majestic: Ja jag vann ju förhandlingen i alla fall Blev inte så nöjd med makeupen men det ger sig väl. Har aldrig tagit mörkt på insidan tidigare och tyckte det blev sådär. Blir säkert bättre med en riktig kajal.. På bilderna syns inte den gråa skuggan i globlinjen och ytterkanten av ögat tyvärr.

Ja Alfreds rum är jättehäftigt nu

• Linny

trollsanna: Haha, missade du 20 hela skuggor?!

Fridapida: Ser inget rött Har du någon närbild? Det ser jättefint ut med sotningen!

• Linny

Fridapida: Ok nu såg jag lite bättre. Snyggt Jag ska försöka sota med svart nån gång..  nån gång så...

• Linny

Svart kajal!?: Om jag ska ha en som sitter bra på insidan av nedre fransraden, vilken skulle ni rekommendera? Jag vill ha en som inte smälter bort efter några timmar

Har ju bara använt liner eller skuggor med vatten så de blir liners. Har brun, grå och grön kajal men svart har jag inte haft på flera år.. Help please

• Linny

Honey: Jo men först måste jag ju ha en kajal också Och vilken är den bästa ni kan rekommendera?

När ni använder skugga, svider det inte? Lägger ni den torr eller med vatten/pensel?
    Den enda riktigt svarta jag har är celebration.

Svar på tråden Smink Smink Smink!