Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Linny

Jag tycker att du ska vara ytterst sparsam med eyeliner under ögat. På övre fransraden så ska eyelinern gå hela vägen tycker jag. Har man för mkt under ser man lätt trött o ledsen ut. Jag brukar istället lägga en av de ljusare skuggorna jag har på ögonlocket under, istället för en mörk. Det ramar in, utan att ge trötta ögon. Jag lägger den ljusa hela vägen, eller så mkt jag tycker att det passar. Lite beroende på vilken skugga det är.

Majestic

Jag har inte provat Nectar än. Jag har helt enkelt inte hunnit. Det har varit så mkt i skolan (fick VG på tentan ) och jag jobbar så mkt jag kan. Blir mkt vanligt smink när jag väl hinner. Men jag kommer nog lägga den med en svart o göra den riktigt intensiv, eller ha den i globlinjen ihop med t.ex. Saffran från PL. Lite ideer...

Maddie3

Jag tycker att du ska ha lite med eyeliner o en mörkare skugga som ramar in i globlinjen. Och du, gud var god när han delade ut fransar till dig!

• Fridapida

Och förresten...

Vad roligt att se fler nya "ansikten"! Ni är varmt välkomna. Roligt att se fler sminkfantaster, som dessutom delar mitt intresse för mineralsmink . Ja, även ni som inte gör det är ju så klart lika välkomna!
    Ingen nämnd, ingen glömd.

• Fridapida

Hej hej!

Idag provade jag PL-skuggorna. Vilken besvikelse. Riktigt tråkigt för de är så fina. Hoppas att jag bara hade otur med de fyra jag har provat.

• Fridapida

De jag provade var Buttered Rum, på ögonlocket, Beauty Queen över den, enlighten o Solitude i globlinjen.

Den enda som satt kvar var Buttered Rum. Beauty Queen fäste inte ens ordentligt, inte ens på primern. Jag var tvungen att lägga dem med fuktig pensel för att ens se att de fanns på locket.

En riktig besvikelse. De är väldigt fina, men jag får prova fler o hoppas att det finns några av de andra som sitter.

• Fridapida
    Lejån skrev 2007-10-18 14:18:29 följande:
    Fridapida: Fäste inte ens solitude?? Den sitter som berget tycker jag. De andra har jag inte så de kan jag inte säga något om. Jag tycker att många blåa fäster dåligt dock. Trist!
    Eftersom jag la den på Buttered Rum kanske den inte hade tillräckligt att fästa på. Vet inte riktigt. Jag tror att det får bli blend&fix på många PL-skuggor. Då fäster de ju på ett annat sätt.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-18 20:08:40 följande:
    Tack! Trollsanna: Det var just det jag fick tips om att testa, att inte ha mörk eyeliner under ögat eftersom jag såg trött ut, utan istället ha en av de ljusare färgerna.Det kändes lite kul att våga blanda nyanser jag normalt inte tycker hör ihop silver med en varm grön och en kall mörk grå. Men folk säger att man inte ska ta så hårt på regler utan våga så..
    Jag gillade verkligen att du la en ljusare skugga under ögat! Snyggt.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-19 14:11:25 följande:
    Jag sitter och klurar på hur jag ska sminka mig imorgon... Jag fyller år och vi ska ut och äta, och sedan gå till någon nattklubb, så jag vill göra något lite extra. Någon som har något bra tips? Jag ska ha en svart klänning med röda blommor. Jag funderade på att köra en klassisk sotning i svart, men jag är öppen för det mesta
    Jag är väldigt förtjust i sotningar. Ska man ut på krogen så syns inte de ljusa fina färgerna lika bra. Tycker att du kan sota. Använder du rouge? Lägg lite av rougen i slutet på sotningen... svårt att förklara. Men det brukar bli snyggt.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-19 14:31:20 följande:
    Tack för tipset, jag ska testa det! Menar du i globlinjen, jag har för mig att du gör så? Jag tänkte testa lite senare, då kan jag lägga in en bild så får ni säga vad ni tycker
    Ja, det blir nog så. Lägg i globlinjen och sota sedan så att det inte blir ett mellanrum mellan sotningen o rouget. Det kommer nog bli fint. Lägg gärna ut en bild.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-19 14:41:49 följande:
    Det var ett bra tips, då blir det lite varmare färg. Jag brukar sota med svart och silver, men jag tycker att det blir lite tråkig färg på det, lite rött kan nog pigga upp det!
    Precis! Rouget ger ett djup till blicken. Det ser dessutom så snyggt ut när man har samma färg på kinder o vid ögonen.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-19 15:29:04 följande:
    Nu ligger bilder på mitt experiment i sminkmappen i mitt galleri. Kommentera gärna! Ignorera gojset i ögonvrån
    Tycker att det ser riktigt snyggt ut! Jag tycker iofs att det vora snyggre om du suddade kajal/eyelinern lite till så den inte blir för skarp kontrast mot resten.
Svar på tråden Smink Smink Smink!