Inlägg från: lilja71 |Visa alla inlägg
  • lilja71

Smink Smink Smink!

Jag har också en flawless till rouge fast jag gillar min MAC som är en Angelbrush (jag har ju lärt mig ngt nytt idag ) Kan man använda den borsten (flawless) till mineral veil istället ( alltså det lösa pudret man har sist) eller ska man ha en tätare borste till det?

• lilja71

Tack Fridapida! Känner mig som ett barn med 100 frågor idag
    Härligt att hyn blivit bättre, tänk vad mkt det gör när inte hyn är lite "knottrig" !

• lilja71

Gomorrn!
    Äntligen har paketet från PL kommit...var så mkt fina färger...ska på 40 års kalas imorgon så då ska jag försöka välja några favoriter (hur nu det ska gå ) En liten fråga bara, måste man ha eyeprimer under för att den ska sitta snyggt en hel kväll? Jag använder inte primer till mina MAC-skuggor men om det behövs för att PL-skuggan ska sitta tänkte jag kila ut på lunchen och köpa en på MUS. Vilken rekomenderar ni därifrån? Helst en som är lätt att applicera

Linny: hur är det med dig idag? Febern borta?

• lilja71

Hej Frida! Får jag fortsätta med lite frågor idag med?? Ska man använda en fuktig pensel till PL skuggorna? För att få mer "inensitet" i färgen? Tycker att mina MAC-pigment innehåller mer "färg" eller är det bara en felaktig känsla jag har?

• lilja71

Maddie3: Dom som kommer med så dumma kommentarer kan ju inte ha hittat känslan/förtjusningen till att sminka sig. Jag bara älskar att välja bland färgerna men ibland så kanske jag inte hinner eller orkar och då kan jag faktiskt gå till jobbet med bara maskara (och en och annan gång har jag gått helt utan) Jag är nog av genren som sminkar mig för att jag tycker att det är så himla roligt och inte för att andra ska tycka att jag ser bra ut (kan man säga så??)

• lilja71
    Fridapida skrev 2007-10-12 16:36:20 följande:
    Om du lägger på en primer behöver du inte fukta penseln, men om du fuktar så blir det som du säger: mer intensitet i färgen. Om det är mer pigment i MAC eller ej, kan jag inte svara på. Men det kan vara så, MAC håller mkt hög kvalitet. Jag tycker att du ska prova dig fram lite hur du vill ha det. Jag gillar när ögonskuggorna är riktigt intensiva, men det är det inte alla som gör...
    Tack för svaret! Jag får nog pröva mig fram lite med mina skuggor från PL. När jag testade innan vi skulle iväg på kalas igår så blev det inte bra alls så det slutade med att jag tog MAC-skugga i allafall. Jag gillar också när färgerna på skuggorna blir lite mer intensiva så det var framförallt därför jag frågade i fredags. När jag prövade att sätta en fuktig pensel så tyckte jag att det bara blev klumpar...kanske använde fel pensel (har penslar från MAC också)..ja ja..får fortsätta öva hemma i badrummet innan jag kan gå ut med PL skugga på ögonen
  • lilja71

Frida: jag tror inte att den är av syntet...det är nog riktigt hår...tror du att en syntetborste skulle vara bättre? Alltså, jag tror att det är penslar av riktigt hår för dom var ju inte direkt billiga En syntetborste är väl lite billigare, eller har jag fel?

• lilja71

Honey: Önskar så att jag kunde varit sminkmodell på tisdag, tyvärr är jag på tjänsteresa hela den här veckan. Det hade ju varit skitkul! Göteborg hade passat perfekt för mig! Jag jobbar på norra älvstranden så du får gärna säga till om det blir fler tillfällen!

Nu ska jag in och kolla Linnys make up den är säkert lika snygg som vanligt!

• lilja71

Linny: du passar väldigt bra i de färgerna på skuggorna som du hade idag!! Det är nog enklare att lägga vanlig kajal på insidan av ögat. Härligt att du vann förhandlingen också!

• lilja71

Frida: Den makeupen föll mig väldigt bra i smaken!! Skitsnyggt!! Har du "bara" använt dig av två skuggor för detta??

Svar på tråden Smink Smink Smink!