• LMK

Smink Smink Smink!

Nu ligger lite fler bilder uppe i mitt galleri från förra veckan.
    Använder oftast bara 2 färger till vardags, en ljus & en mörk, som jag suddar ihop.
    Tips & synpunkter tas tacksamt emot!

• LMK

TACKAR!

Fast jag tycker inte att färgerna på mina bilder är så bra. Skuggorna ser ju matta ut, skimret är liksom borta. De är mer färgstarka "in real life". Men men...

Har en liten Canon Ixus 5,0 som jag fotar med inställning närbild. Försöker fota i "dagsljus" innan jag går till jobbet & då behövs oftast inte blixten.

Som ni märker gillar jag grönt... skall försöka variera mig lite mer i färger denna vecka.

• LMK

lilja74- Oj, det har jag inte tänkt på. Har haft lite mer än vanligt, men hoppas det ger sig nu när jag börjat med Decléor som är anpassat efter min hy, till skillnad mot det jag använt tidigare. Hoppas inte det är pga. ID.

Jag använde annars både EM & ID.
    Började med EM & blev väldigt nöjd, både med färg & resultat. Fick sedan chansen att prova ID billigt (via kusinen) & köpte då foundation & Mineral veil. Är nöjd med det oxå. Tycker dock att ID's färger är lite mer rosa. Resultatet är annars snarlikt. Gillar inte så mycket täckning utav vill mest bara jämna till lite.
    Mineral veil däremot är outstanding! Den kommer jag fortsätta med oavsett valet av foundation framöver.

• LMK

Japp, nu har jag gjort det igen: shoppat smink!
    Kunde inte hålla mig utan drog iväg en beställning till PL på fler skuggor... Det ÄR ju så kul att testa & fixa.
    Valde denna gång en del färger som kompletterar de jag redan har samt några ljusa.

- Hello My name is LMK and I'm a makeupaholic...

• LMK

Nu ligger veckans sminkbilder uppe för nyfikna.

• LMK

Har för mig att någon här inne pratat om ögonskuggor från MAD Minerals, eller minns jag galet? ;o)
    Hur som helst, Sminkgurun Rocketqueen har testat en del av dem & recension finns här: rocketqueens.blogg.se/1195558746_mer_mad.html

Ja nu blir det till att hålla hårt i plånboken... ;o)

• LMK

Dagens sminkning upplagd!
    Körde på gamla trotjänaren IsaDora. Har flera av deras paletter med 4 olika skuggor. Perfekt om man vill ha flera i samma nyans & slippa ha 17 miljarder burkar (som man nu har... )
    Tyvärr syns det inte så bra att skuggan är vinröd.

Har även fått min andra omgång fr. PL. Massor av snygga skuggor att leka med

• LMK

Tack tjejjor! *rodnar*

Vad roligt det är med att gräset är grönare... Skulle kunna döda (nästan) för Linnys ögonlock Jag tycker mina är så trötta & hängiga samt att mycket mörkt på ögonlocken ser bara knäppt ut. Formligen älskar Kate Walsh ögon (Addison i Greys Anatomy)

Åhnej, här photoshopas det inte. Har ingen aning om hur det programmet funkar, synd kanske
    Däremot beskär jag bilderna samt hjälper kontrasterna med en autofunktion. Gör pupillen mer svart. Färgerna är dem samma. Jag tycker inte det syns så bra med färgskillnaderna på skuggorna, är så svårt att få till. Hur gör du Linny?

Hallontrollet- Primer är ett måste för PL skuggorna. Jag har UD som är super. Jag lägger ingen basskugga över hela locket, då förstörs den lite klibbiga primerytan tycker jag.
    Börjar med den mörkaset skuggan i ytterögonvrån & duttar dit med en stor pensel som jag även suddar utåt samt i globlinjen. Sen tar jag den ljusa färgen & duttar dit på resten av ögonlocket & ser till att de går omlott. (Använder oftast bara 2 färger, har svårt att få 3 snyggt samt att synas bra.) Sen tar jag den mörka färgen el. någon snarlik & blöter en snedställd pensel & "trycker" in mot franslinjen som en diskret eyeliner. Men det gör jag inte dagligen. Ser dock till att få in mascaran ända in mot rötterna, då behövs inte alltid eyeliner.

Jag brukar matcha smink mot kläder & oftast blir det i den ton som kläderna har. Inte helt galet med färg alltså Idag har jag tex. på mig en kamelfärgad jumper & har då ögonskuggan Dudloon samt Golden Sands (PL)= Guldigt grönt. Bild kommer senare.

Oj himmel, detta blev långt! Sorry!

• LMK

Jag igen..

Tycker det är så häftigt att ögonfärgen kan förändras med hjälp av smink. Linny, du är ett praktexempel på detta med bilderna i ditt galleri. Ögonen går från ljusblått, turkost till grönt. Skithäftigt!

Jag har gröna, thats it. Tycker inte de förändras så mycket, blir kanske mer intensiv färg med vissa skuggor.
    Vad tycker ni är bra färger för mig?
    Vill ha tips & inspiration!

Svar på tråden Smink Smink Smink!