• Linny

Smink Smink Smink!

Neoaliya: Det är alltid svårt att se när bilden är suddig. Då försvinner färgerna ännu mer. Tror säkert det är jättefint, men som sagt mycket försvinner när man tar kortet. Jag har mycket på mig och ändå tycker många att jag borde ha mer mascara/eyeliner när de ser korten. men i verkligheten hade det nog blivit lite väl (i alla fall på jobbet)

• Linny

Schnauser: Concelern är i puderform. Man applicerar med en liten concealerborste. Den smälter liksom in i huden och blir jättefin. Den går inte att köpa på varuhus utan du får skicka efter. Men för att prova, beställ ett samplekit därifrån. Du får välja färger och det kostar inget. Du betalar bara 40 kronor för frakten.

• Linny

neoaliya: Aha,jag har jättetunna hårstrån men extremt många (säger frisörerna)

Yoyna: Välkommen! Jag har också en tvååring som hjälper mig Min sminkning tar oftast en 10-15 minuter. Jag har poreminimizer, foundation, concealer, finishing dust, eyeprimer, 2-3 nyanser ögonskugga, eyeliner, mascara, rouge och lipgloss.

Jambosana: Jag är mer rosa i tonen så jag använder helt andra färger än dig.

• Linny
    Majestic skrev 2007-09-13 21:56:43 följande:
    Linny- Och sminkningen tar 10-15 minuter för dig med allt det där som du har räknat upp WOW!!!
    Gäller att jobba snabbt för att sonen när som helst kan vakna (eller om han är vaken så vill han ha gröt, eller pilla med alla borstar)

Ska jag gå ut och har rejält med tid så kan det ta 35 minuter och då är det samma grejer, bara i lugn och roooooo och mycket testande och pillande
  • Linny

Oh my god! Jag måste sminka mig. Jag ser inte klok ut annars. Lite smink tar jag gärna, eller medium eller mycket. Men inget alls.. Näe, då ska jag vara hemma. Har jätteljusa ögonfransar och stora ögon. Ser ut som en orm

Men tummen upp för er som är snygga ändå

• Linny

Yoyna: Hahaha Oj när jag skulle föda sminkade jag mig dock inte.

• Linny

Fridapida: Jamen så har du ju mörka långa ögonfransar (fuskigt!) Jag har korta ljusa som inte syns någonting. Utan mascara ser jag ut som en Gollum

• Linny

Morrn

Självklart kör jag inte alltid full mundering. Ibland kör jag mer naturligt tex. på sommaren. Då är det mer som Neoaliya beskrev.

Majestic: Varsågod!

Schnauser: Jag har en morphad bild där någon satt in mitt ansikte i Angelina Jolies bild Annars inga morphade tror jag. Men jag har en bild (presbilden) som är photoshoppad och förbättrad

• Linny

wild thing: Gillar den inte som eyeliner. När jag lagt på den och ska sudda snyggt så försvinner hälften. Den ska ju bara bli softare inte försvinna. Men som ögonskugga är den kanske finare..

Hallonmopeden: Jag har köpt en del penslar från everydayminerals.com. Köpte en concealerborste och en foundationborste som jag är väldigt nöjd med. Har köpt mina andra borstar på MUS.

Färger: Jo det är kul att variera och experimentera. Förut höll jag mig nästan alltid till grönt eller brunt. Men nu när det är så billigt (på pureluxe till exempel) så kan man ju gå lös på mängder med skuggor och ta massa galna utan att man blir fattig

Svar på tråden Smink Smink Smink!