Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

KajsaAnka skrev 2007-12-07 11:35:53 följande:
    Tre frågor:* Ni som pratar om lila-svart... Jag har också gröna ögon och tycker det lät jättesnyggt. Vilket märke är det ni menar? * Sen är jag nyfiken på ögonskuggor, vad tycker ni är bra resp dåligt med dessa skuggor: EM, PL och MAD:s? MAD och PL har ju otroligt läckra färger!* Jag har gröna ögon, har ni tips om vilka färger jag ska använda i ögonskugga? Jag har lila och brunt för det mesta, vilket jag har hört ska framhäva det gröna. Jag klär inte i för ljusa färger, t ex guld.
    Jag har inte provat EM-skuggor. Jag har använt PL, stor besvikelse! MEN jag vet att andra har haft mer tur och hittat skuggor med bra pigment. Jag vill däremot inte gå i god för dem.
    MAD-skuggorna, har provat tre stycken. Helt underbara. Otroligt fina och jag tyckte att de satt bra.
    MEN ingen av dem slår id's skuggor. De är fina, sitter jättebra och är tyvärr mycket dyrare. Men om du ska köpa en skugga du vet du kommer använda mycket är det ju värt att köpa e´n lite dyrare, vill man ha lite ott exprimentera med så är det perfekt att köpa lite billigare från t.ex. MAD.

Jag tycker ju att eyedusten från FACE o MUS är otroligt bra o har mycket pigment, jag gillar dem mycket bättre än de från PL mo MAD.
  • Fridapida
    KajsaAnka skrev 2007-12-07 11:50:05 följande:
    Tack Linny! Jag som älskar turkost... (fast jag brukar inte ha blått på ögonen). Rosa har jag aldrig testat, jag inbillar mig att det skulle bli för kallt till mig? Jag är klär nämligen inte i rosa i kläder. Men jag kanske skulle prova starkare rosa-aktigt?
    Vad man har som ögonskugga och på kläder är inte samma sak. Jag skulle verkligen inte klä mig i det jag kan ha på ögonen!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-12-07 11:49:57 följande:
    Haha, jag menar att jag överdrev i att använda så många olika mattande produkter. Jag är faktiskt glansig Inte nån irritation här inte. Förutom på glansen då
    Det var skönt att höra.
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-12-07 12:10:47 följande:
    Hur gör man för att klistra in en bild här?? HJÄLP
    Jag tror man måste ha plus. Kolla med Linny, hon brukar ju lägga in bilder. Jag har nollkoll.
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-12-07 13:14:36 följande:
    Tack Linny!! Du är en klippa!!
    Fint, rosa har jag ogillat så länge, men jag har börjat gilla det igen! Speciellt ihop med aprikos.
  • Fridapida
    Grynet81 skrev 2007-12-07 13:19:28 följande:
    e det någon som vet hur lång/kort tid det tar när man beställer från PL?? och vad tullavg kan bli?
    Jag har tyvärr ingen aning. Jag tror att tullavgiften är på mellan 60 till 70 kronor. Men jag vet inte riktigt...
  • Fridapida
    Minnisen skrev 2007-12-07 13:33:17 följande:
    jaha...då var man här igen nu då Har på känn att jag kommer bli lite smått beroende av den här tråden och sminkväskan lär väl inte bli mindre!! Nu har jag testat att sminka mig igen! Blir ju inte alls som er andra "proffs" men blev det bättre? Kom gärna med mer tips om ni orkar och vill!Bilden från igår och en från idag
    Sminkberoende? Ja, du är bland likasinnade...

Tycker att det ser mycket bättre ut på efterbilden när det är lite mörkare! Om du tittar på min abilder så ser du att jag gillar mycket färg på mina skuggor. Så jag säger... ett lager till! Det blir bara snyggare! Men som sagt, jag gillar när det är mycket.
  • Fridapida
    Minnisen skrev 2007-12-07 13:56:13 följande:
    Går genast upp och lägger på lite till Roligt att ni tar er tid att hjälpa mig! Tycker det e så skoj, har egentligen aldrig varit speciellt intresserad av smink men så sent som idag var jag och köpte mig en ny foundation. Sen behöver jag ju faktiskt ett nytt läppglans me! Fick ju höra att jag skulle ha ett aprikost och eftersom jag inte har det blir jag "tvungen" att köpa det då!Tack snälla för hjälpen! Ha en bra dag!
    Alla dessa tvång...
  • Fridapida
    akleyan skrev 2007-12-09 17:46:41 följande:
    Ni som använder mineralpuder, har ni primer under?Har precis varit o fått två prover på HR o Diors primer för att testa, men jag vet inte om det funker under mineralfoundation.Har tidigare prövat clarins instant smooth, men den tyckte jag inte alls funkade på min hy. När jag var inne på kicks idag, så sa expiditen att den var bättre på äldre hy med rynkor. O det tyckte hon abslout inte att jag hade! Så nu är jag jätteglad, tänk vad lite smicker kan göra!
    Ja, primer är bra under mineralfoundation. Jag använder alltid det.
Svar på tråden Smink Smink Smink!