• 02 05

Smink Smink Smink!

Linny:

Ska absolut göra ett försök, men min kamera är tyvärr totalt värdelös, men vi får hålla tummarna, gör ett försök idag.

• 02 05

S u s s

Jag har aldrig använt någon annan foundation än mineral och den är ju väldigt annorlunda från flytande foundation så vitt jag förstått det som.

Den concealern jag använder heter sunlight o är från everyday minerals, den har jag under ögonen för att ta bort mörka ringar o puffighet.

• 02 05

Så Linny nu ligger bilder uppe. Vädligt svårt o fotografera färgerna eftersom det är så naturliga nyanser, men jag hoppas ni ser. Satte ihop tre stycken när jag blundar så kanske man kan få en uppfattning genom att titta på dem tillsammans, förhoppningsvis i alla fall.

• 02 05

Det är nästan lättare o se nyansskillnaderna när man bara kollar på thumbnailen.

• 02 05

Linny:

Det är stor nyansskillnad irl, även om färgerna går åt samma färgton alla tre. Konstigt att det inte syns när jag fotar, men andra verkar ju ha samma problem o få smink att synas på bild, förutom du som får till jätte fina foton :)

• 02 05

Fridapida

Tack, vad gullig du är ^^ Jag älskade den färgen, men tröttnade efter ett tag. Ville inte färga håret med kemikalier under graviditeten men hittade en ekologisk frisör som hade henna i alla möjliga nyanser, bland annat den röda.

Jag gillar när det är naturliga nyanser o lite skimmer.
    Muffin är ganska lik brown sugar fast mer metallisk i färgen va?

• 02 05

Linny

Det kanske är ännu mer detaljerat irl, men man ser alltid hur fint du har suddat o jobbat med skuggorna på dina bilder, på mina bilder ser det utsom jag använt en nyans mer eller mindre, när det är två olika o en tredje med skimmer.

Tack ^^ Har lite mörkare röd nu, funderar på att färga det brunt ev. Men har svårt o bestämma mig.

• 02 05

Jag bodde vid Mariatorget förut o runt omkring i de krokarna finns hon, närmare bestämt på Bastugatan 57. Hon säljer allt från hudvårdsprodukter, choklkad o thé med, allt ekologiskt.

Måste nog införskaffa mig en muffin med ^^

Är bra sugen på shisedos omtalade ögonfransböjare o dessa med:
    e-beautyshop.com/product_info.php/manufacturers_id/59/products_id/1058

e-beautyshop.com/product_info.php/products_id/1038

www.eleven.se/talika-lipocils-eyelash-conditioning-gel-3561.html

Fridapida skrev 2007-10-24 14:45:39 följande:
    02 05 skrev 2007-10-24 14:35:03 följande:
    Väldigt snyggt iaf! Kul med en ekologisk frisör, vart hittade du henne? Intressant, med tanke på hur frisörbranchen ser ut för övrigt!Muffin är lite ljusare än BS, jag har inte BS själv men när jag jämför dem så tycker jag de är mkt lika. Muffin ger en champangefärg, BS blir väl mer champangerosa. På MUS hemsida ser de väldigt lika ut. IRL är det lättare att se vad jag menar.CSN kommer imorgon, så nu börjar kliet i fingrarna tillta på allvar! Blir alltid mer sugen på att shoppa ju närmare den 25:e det blir
  • 02 05

Jag kan inte det i vart fall, är HELT såld på choklad!!!
    Letar själv efter en chokladparfym just nu. Laura Mercier har en bodycreme som heter chocolate truffle o min förhoppning var att hon även hade den som doft, men tyvärr inte. Mailade o frågade om det fanns planer på att ta fram den som doft men tyvärr icke Däremot luktade jag på hennes creme brulée på NK i helgen, och jag kan säga att den är min inom en snar framtid! Luktade väldigt speciellt men jag gillade den!

Snälla eleven.se ska skicka ett prov på aqualino´s chocolover också, aldrig beställt från dem o mailade o frågade om jag kunde få köpa ett prov. Då bad han om min adress o sa att de skulle skicka ett prov på den o på pinksugar, det är service tycker jag!
    Hoppas den verkligen luktar choklad, för då är min jakt över!

Fridapida skrev 2007-10-24 15:01:04 följande:
    02 05 skrev 2007-10-24 14:52:05 följande:
    Okej, inte i mina hemtrakter precis. Men kul att frisörer vågar gå den vägen! Det lät som intressanta produkter, bra pris på dem alla. Om du beställer den för fransarna måste du ge en utvärdering, 2,5 mm är ganska mycket. Jag tycker ju att muffin tillhör de måsten som finns i en sminkväska. Den är så lätt att ha till allt! Men det är så klart en smaksak.Ibland undrar man om man ska fika eller sminka sig på MUS , muffin, brown sugar, choco d'or, xocolat, cookie and so on... men hur kan man motstå produkter som man accosierar till choklad...
  • 02 05

Vad synd

Majestic skrev 2007-10-24 16:59:34 följande:
    Linny- Vaddå 20$ i frakt, nä, jag fick betala 11$ och beställde 8 prover, de hade för mycket vitt och rosa,det gillar inte jag. Jag beställde:*Teal*Copperized*Dark soul*Entremauve*Gold stroke*Golder´s green*Jardin Aires*Night lightOch man behöver inte ha primer,för de är jätteintensiva i färg. Jag har Chocolate brown sen tidigare och den är skitsnygg tycker jag.Jag var på stan idag och handlade även två MAC´s skuggor Humid(mörkgrön) och Espresso (mörkbrun) såååå snygga!!0205- Jag fick Aquolinas provspray när jag handlade där och jag tycker inte det doftar choklad speciellt mycket, inte på mig i alla fall!!---->eleven.se/aquolina-c hocolovers-edt-natural-spray-2548.h tml
Svar på tråden Smink Smink Smink!