• Linny

Smink Smink Smink!

KajsaAnka skrev 2007-12-07 11:35:53 följande:
    Tre frågor:* Ni som pratar om lila-svart... Jag har också gröna ögon och tycker det lät jättesnyggt. Vilket märke är det ni menar? * Sen är jag nyfiken på ögonskuggor, vad tycker ni är bra resp dåligt med dessa skuggor: EM, PL och MAD:s? MAD och PL har ju otroligt läckra färger!* Jag har gröna ögon, har ni tips om vilka färger jag ska använda i ögonskugga? Jag har lila och brunt för det mesta, vilket jag har hört ska framhäva det gröna. Jag klär inte i för ljusa färger, t ex guld.
    Jag har bara provat PL´s skuggor av de du räknade upp. Många av PL är jättebra och sitter fint (mycket bättre än en del Mac). Det finns dock en del, speciellt de blå och jättemörkgröna som sitter dåligt. De går inte att sudda utan att de försvinner.

Till gröna ögon skulle jag använda lila, bruna, brun-guldiga och rosa toner, inte blå.
    Tror du skulle passa bra i många gröna, särskilt de med lite guld i.
  • Linny
    Fridapida skrev 2007-12-07 11:44:16 följande:
    Vet du... jag misstänkte det! Är det lite irritation i luften i Stockholm idag?
    Haha, jag menar att jag överdrev i att använda så många olika mattande produkter. Jag är faktiskt glansig

Inte nån irritation här inte. Förutom på glansen då
  • Linny
    KajsaAnka skrev 2007-12-07 11:50:05 följande:
    Tack Linny! Jag som älskar turkost... (fast jag brukar inte ha blått på ögonen). Rosa har jag aldrig testat, jag inbillar mig att det skulle bli för kallt till mig? Jag är klär nämligen inte i rosa i kläder. Men jag kanske skulle prova starkare rosa-aktigt?
    Fast turkost och blått är inte samma sak
  • Linny
    Grynet81 skrev 2007-12-07 12:19:54 följande:
    en liten fråga från en som inte har köpt vidare mycket på nätet. Har plockat ihop lite på PL nu. Får man betala ngt mer utöver summan som står? ev tull?i mitt fall 11+6=17 dollar? =ca 120krStämmer det?
    Det stämmer! Har du extrem otur kan det dock fastna i tullen, men det vet man aldrig. Förmodligen inte när det är en sån liten summa.
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-12-07 13:02:10 följande:
    jag har plus-konto
    högerklicka på din bild och välj kopiera. Gå sedan tillbaka till denna sida och högerklicka. Välj klistra in.
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-12-07 13:14:36 följande:
    Tack Linny!! Du är en klippa!!
    Generad
    Grynet81 skrev 2007-12-07 13:19:28 följande:
    e det någon som vet hur lång/kort tid det tar när man beställer från PL?? och vad tullavg kan bli?
    För mig har det tagit ca 1-1,5 veckor. Tullavgift inkl. postens avgifter kan landa på närmare 200 kronor. Men det är som sagt ytterst ovanligt på så små beställningar. Jag har beställt därifrån minst 4-5 ggr och det har aldrig åkt fast. Enda gången var när jag beställde en grej från Strawberrynet men då var värdet över 400 kronor.
  • Linny
    Minnisen skrev 2007-12-07 13:33:17 följande:
    jaha...då var man här igen nu då Har på känn att jag kommer bli lite smått beroende av den här tråden och sminkväskan lär väl inte bli mindre!! Nu har jag testat att sminka mig igen! Blir ju inte alls som er andra "proffs" men blev det bättre? Kom gärna med mer tips om ni orkar och vill!Bilden från igår och en från idag
    Mycket snyggare! Ser du hur mycket mer dramatiskt ögat ser ut med lite mörkare i ögonvrån? Jag tycker ändå du ska ha lite till i globlinjen och ögonvrån. Applicera även lite utmed övre fransraden.
  • Linny
    KajsaAnka skrev 2007-12-07 20:05:46 följande:
    greeneyes: Vilka vackra ögon du har! Jättesnygga färger, de gröna!! Ska genast skriva upp dem på min önskelista inför julen!! (jag blir grön av avund då jag ser alla er och era vackra ögonlock! Mina är rena rullgardinerna. Har fått min mammas ögonlock och hon fick operera sina genom sjukvården för att de hängde ner så mycket att de begränsade hennes synfält! Och jag har likadana, så jag har redan en plastikoperation som jag vet att jag ska genomgå De hänger ner så mycket att jag inte kan ha så snygga sminkningar som ni gör. Jo, jag kan ha, men de syns inte )
    Jag har ju värsta rullgardinerna! När jag blir 40 kommer jag säkert få fästa upp ögonlocken med tejp
  • Linny

Party party!!!!!!!!!!

Nu är småbarnsmamman ute Körde på goldglow, lounge och glam choc ikväll också.
    Har käkat middag med några tjejkompisar och dricker gott vin.

Tjohoo på er!

• Linny
    akleyan skrev 2007-12-09 17:46:41 följande:
    Ni som använder mineralpuder, har ni primer under?Har precis varit o fått två prover på HR o Diors primer för att testa, men jag vet inte om det funker under mineralfoundation.Har tidigare prövat clarins instant smooth, men den tyckte jag inte alls funkade på min hy. När jag var inne på kicks idag, så sa expiditen att den var bättre på äldre hy med rynkor. O det tyckte hon abslout inte att jag hade! Så nu är jag jätteglad, tänk vad lite smicker kan göra!
    Jag har Face´s make up primer under min mitt mineralsmink.
  • Linny

Frisyr: Jag har både före och efterbilder. Ångrar att jag klippte av mig mitt. Var snyggare innan. Fast detta är också snyggt, när jag väl orkar göra iordning det

• Linny

Fick min flytande mineralfoundation från MAD minerals idag. Tur att det var billigt för my GOD vad lite det var i flaskan..

• Linny
    elma skrev 2007-12-10 20:27:45 följande:
    Linny: Den är jättedryg, den flytane foundationen, tycker jag, 1-2 pumptryck räcker till mer än ansiktet, jag får över!
    Ett till två pumptryck och flaskan är ju tom på 30 sminkningar.
Svar på tråden Smink Smink Smink!