• elma

Smink Smink Smink!

Fridapida: jag tog svart mineralskugga mellan fransarna, lite innanför(våt) i lördags...drog på rejält i förhållande till min kladdsminkning jag gjorde i fredags för att testa, kan tänka mig göra det igen. Stoppade in kontaktlinerna efter jag sminkat mig färdig för att inte få allt för mycket gojs på linerna.

Kan inte bestämma om jag ska lägga en best. hos PL, har så många skuggor hemma, men det är ju så roligt, och jag vill ha en fullstorlek av galaxy....sen vill jag testa eraser och deras lipgloss. Måste vara dagens i-landsproblem.

• elma

maddie: om du ska beställa från PL, har de billiga tomma burkar.

• elma

....PL har en rouge som heter Nymph, som de beskriver som NARS orgasam...kliar i fingrarna

• elma

ni som beställt från PL, har någon av era skuggor tagit slut? de varar ju i evighet och jag fick en fråga idag hur länge så "lite" varar och jag sa att mina jag beställde sist är inte slut än på långa vägar, sen använder jag ju inte dem dagligen, men det blir nästan nån varje dag! Hur är det med era skuggor?

• elma

jag har liknande låder som Maddie har, har köpt mina på biltema för 15 resp. 25 kr. Superbra.

Ang. tull. Vet faktiskt inte hur de räknar. Jag har beställt smink från USA kanske 10-12 ggr och åkt på tull 1ggn. Tullen består av en administrativ kostnad på 63kr plus 25% av värdet i paketet. Finns ingen nedre gräns utan tullen stoppar det de vill. Det konstiga var att samtidig som mitt tukkade paket kom kom ett som gick igenom.

Krya p dig Linny!

• elma

inte tukkade utan tullade!

Linny: har någon av dina PL tagit slut än, vet att du beställde för så länge sen och jag vill ha en bra måttstock, mina vänninor frågade hur länge de varar och jag bara svara för mig själv, men det är bra med andras erfarenheter!

• elma

gott Linny, jag har samma erfarenhet, det syns inte att det är taget ur dem. Jag har skuggor från i.d som jag haft i två år och det är samma med dem, syns knappt att det saknas ur dem!

• elma

fluffguff: Det beror väl på vad man är allergisk emot? Man kan vara känslig mot vismuten i mineralsmink med så exempelvis bare escentuals (i.d) innehållr. Andra är känliga mot mica, som är huvudingridiensen i EM. Dock innehåller de flesta mineralmakeuper endast mineraler och inte konserveringsämnen och färgämnen mm, som täpper igen porerna utan mineralsmink låter huden andas, vilket torde vara det ultimata!

Svar på tråden Smink Smink Smink!