Inlägg från: Hallontrollet |Visa alla inlägg
  • Hallontrollet

Smink Smink Smink!

Kanske skall spara ihop pengar och gå till Make up store och få hjälp där?!

Fast problemet är att jag vill ha det NUU :)
    Skall testa det jag har hemma och se om det funkar!
    Hittade nått gammalt puder som jag skall testa över min Loreal translucide healthy glow makeup foundation..
    Vet du om den är bra?
    TACK för dina svar!
    Du anar inte vad glad jag blir för all hjälp i denna djungel :)
    Fridapida skrev 2007-11-13 11:54:22 följande:
    Okej... du bor runt Borås? Jag vet att folk fått heeeelt fel där, men jag vet att de även tagit tillbaka varan. Kunskapsnivån skiljer sig ganska rejält på de som jobbar på Kick's i hela landet!Jag tycker att du ska gå till Kick's när du är osminkad. Berätta vilka "problem" du har med just din hy, beskriv vilket resultat du vill ha, täckande eller transparant, matt eller skimmrande osv. Be att de lägger lite på kinden o sedan går du ut i dagsljus o tittar. Be om att få låna med en spegel om du ingen har. Det brukar jag göra. Titta o titta. Vilken nyans är din? Välj den som är snäppet ljusare än din hy, och absolut inte mer rosa än vad du är, låt den hellre gå åt det gula. Nöj dig inte med att de styrker på lite på kinden o säger att det blir bra. Välj med omsorg. Fråga tusen frågor hur foundationen fungerar i värme, när huden blir fet osv. Kolla spf. Tycker du att du inte får hjälp, gå tillbaka en annan dag. Tänk på att INTE välja en som du blir flottig av. Det är det värsta som finns. Tänk på att foundation är det som får kosta pengar eftersom det är så avgörande. Tänk även på att Dior t.ex. brukar ha ganska mkt parfym i sina produkter om du är känslig mot det.Herregud... nu får jag sluta tjata!
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Hallontrollet

Åh jag skall ju in till stan imon, skall kolla om jag hinner smita förbi där då.

tack så mycket!
    Fluffguf skrev 2007-11-13 12:15:56 följande:
    Hallontrollet: Jag bor i göteborg, men jag är nog inte till mycket hjälp tyvärr, jag är själv nybörjare på det här! Men på Åhlens city i Göteborg finns ju ungefär alla sminkmärken man kan tänka sig, och det finns kunnig personal.
  • Hallontrollet

Åh där blev man idiotförklarad :P

hi hi
    Jo men då hänger jag med lite mer :)
    Majestic skrev 2007-11-13 12:08:28 följande:
    Hallontrollet- EM= Everyday Minerals?!!Ska vi ha en förkortningskurs för dig??MUS- Make up storeBUS- Brun utan solEM- Everyday MineralsUD- Urban DacayPL- Purelux cosmetics
  • Hallontrollet

Skrev ju att jag betalde med kort och beställde där ifrån igår kväll.

Nehe nu blir det lite youtube sminkningar :)
    Majestic skrev 2007-11-13 12:22:39 följande:
    Hallontrollet- Nej då, man behöver en liten förkortningskurs. Nå, beställde du från Everyday Minerals och hur betalade du??
  • Hallontrollet

Skall till GBG imon så jag kanske tittar in på FACE då och ser hur deras priser ser ut.

Och ber om hjälp.
    Kan man köpa FACE saker på nätet?
    För om jag får hjälp med färg osv imon kan jag ju beställa på nätet när plånboken tillåter!
    Fridapida skrev 2007-11-13 13:00:57 följande:
    Det är bättre att köpa bra smink på en gång. Men jag tror nog att Make up store o L'Oreal inte skiljer sig så mkt. MEN jag tycker nog att FACE har bättre bas än MUS. FACE finns i GBG. Kolla in hos dem. De finns i Arkaden, på Vallgatan (tror jag) och längre upp på avenyn.
  • Hallontrollet

Jag håller på att ge upp.

Mina sminkningar blir inte i närheten så bra som era och jag har så torr hud att foundation ser konstigt ut på mig!!
    -gråter floder-
  • Hallontrollet

har inte testat fuktspray.

Använder Lumene arctic aqua 24 deep hydration moisturizer.
    Vet du någon annan bra som funkar som inte är för dyr?
    Någon som har samma problem med sin hud?
    Har röda partier och små finnar som poppar upp mest hela tiden tycker jag.
    Har testat:
    Garnier skin naturals Pure Daily Gel Wash
    och
    Loreal Pure Zone
    Men tycker inte det blir mycket bättre.
    Hur är det med Clerasil är det bra?
    Honey1982 skrev 2007-11-13 16:23:10 följande:
    har du testat fuktspray? vad använder du för dagkräm? det kan ju vara så att den du använder inte är rätt för den hudtyp som du har.
  • Hallontrollet

Åh jag ger upp så lätt.

Hoppas mina saker från PL kommer i veckan så jag kan testa lite.
    Köpte några glitter historier från Tradera igår och väntar även borstar jag köpt därifrån.
    Exfoliera var typ skrubba eller?
    Vad skall jag använda för produkter när jag exfolierar?
    En fet nattkräm skall alltså önskas i julklapp :)
    TACK!!!!
    Fridapida skrev 2007-11-13 16:28:08 följande:
    Men herregud! Tänk så här: Nu kan du ju bara bli bättre! Det man behöver är bra smink och mycket tid o mer träning! Genom att ha roligt o glittrigt smink så ser alla sminkningar snyggare ut! Glittrer har inget med färdighet att göra. MEN du måste hitta vad som passar dig.ANG torr hud... exfoliera regelbundet och smörj in men en bra creme. Är man torr måste man ha en creme med mycket fukt, inte fett. Dermalogica har kanon bra produkter. Smakar det så kostar det, tyvärr...Ge inte upp! Du kommer hitta produkter du trivs med. Införskaffa en fetare nattcreme.
  • Hallontrollet

Då är vi två som är fattiga :)

Vad använder du för ansiktskräm, eller det kanske var Niveas young du menade?
    Vad använder du för foundation och puder?
    Fluffguf skrev 2007-11-13 16:45:27 följande:
    Hallontrollet: Ge inte upp, det behövs massor av träning! Jag kan iofs inte så mycket heller, men jag håller med fridapida om att skimmer gör att det ser proffsigare ut. Jag var så otroligt imponerad av alla skimriga sminkningar som jag såg här i tråden, men sedan jag fick mina PL-skuggor kan jag göra liknande själv Jag hade också mycket problem med att min hud blev torr under foundationen, så jag bytte till en fetare ansiktskräm. Jag använder bara budgetprodukter, fattig som jag är, jag kör med niveas young någonting i pannan där jag har lätt för att bli fet, och l'oréals happyderm i resten av ansiktet. Jag köpte happyderm i våras, men var inte nöjd med den då, jag tyckte att den var för fet. Men under mineralsminket blir den perfet!
  • Hallontrollet

Kanske skulle testa Loreals mineralfoundation då...

Skall testa Niveas också.
    Synd att mamma inte jobbar kvar där längre :)
    Fluffguf skrev 2007-11-13 16:51:29 följande:
    Ja, jag använder både den från nivae och happyderm. Foundation har jag just nu från L'oréal, men det var mer för att testa mineralsmink, den är inte speciellt bra. Eller jag är nöjd med den, men det är antagligen för att jag inte har något annat mineralsmink att jämföra med Puder använder jag inte just nu, iom att foundationen är i puderform tycker jag att det räcker!
Svar på tråden Smink Smink Smink!