Inlägg från: Billy och Jag |Visa alla inlägg
  • Billy och Jag

Smink Smink Smink!

Fluffguf skrev 2007-10-05 13:51:22 följande:
    Jag använder både och, kajal längst in mot ögat för att få det riktigt svart, och sedan skuggor för att få en jämn övergång. Jag målar en linje som är lite tjockare än kajallinjen och suddar utåt.
    Ahaa.. men då vet jag.. Så brukar jag göra med celebration
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag

På MUS pennor stor det att man inte får använda dem i ögonen, Inside the eyes eller vad de står.. Vad menar de då?? Menar de innanför fransraden som i ögat eller menar dom verkligen I ögat??

• Billy och Jag
    elma skrev 2007-10-10 17:52:32 följande:
    ni som beställt från PL, har någon av era skuggor tagit slut? de varar ju i evighet och jag fick en fråga idag hur länge så "lite" varar och jag sa att mina jag beställde sist är inte slut än på långa vägar, sen använder jag ju inte dem dagligen, men det blir nästan nån varje dag! Hur är det med era skuggor?
    jag använde "bubbelgum" i går.. jätte mysigt färg, påminde om MUS sassy Då använde jag bara det som fastnat i locket.. alltså superduper lite så det syntes ju knappast att jag användt skuggan.. Känns som att de kommer räcka lääänge.
  • Billy och Jag

Nu har jag äääntligen fixat en kamera så jag har provat att lägga ut bilder på min make i dag.. På riktigt så är det mycket mer färg.. men men.. kameran gör ju som den vill ibland..

Synpunkter?

• Billy och Jag
    Fridapida skrev 2007-10-11 17:39:33 följande:
    Lone Star State skrev 2007-10-11 14:13:20 följande: Vad roligt! Jag tyckte det var fint, men jag skulle vilja se att du arbetade eyelinern lite mer. Som den är nu så är den lite hackig och ojämn. Är det en flytande eyeliner? Gör så att direkt efter att du lagt den drar du i överkanden med en smal spetsig pensel.Lägg gärna lite mer eyeliner och lägg lite skugga så att de går ihop mer.
    Tack.. Kul med kritik! Jag använde celebratrion med liquid mix... Har aldrig provat det förut och fick bara ett infall att prova min liquid för första gången.. hehe.. Så det var inte så avancerat.. Tänkte använda flytade eyeliner egentligen men den jag har sitter så dåligt så jag gjorde inte de.. Ska öva lite mer med den lilla penseln.. Sen så är ju fransarna rätt så klumpiga och spretiga också.. Jag slarvade lite.. hehe
  • Billy och Jag
    Majestic skrev 2007-10-11 22:19:18 följande:
    Fridapida- gör du inget annat än pluggar, sminkar dig och tar bort smink/smörjer in fejjan??LSS- Fin sminkning, sa du att du använde celebration eyedust, var??*blindo*
    Celebration har jag i globlinjen.. Syns lite dåligt på bilden.. OCH som eyeliner..
  • Billy och Jag

Jag tyckte att PL´s skuggor satt ganska bra... Iaf de flesta av dem.. Använder också MUS primer..

• Billy och Jag
    Mommmy Dearest skrev 2007-10-17 12:07:32 följande:
    Hej hej!Jag är ny här men har följt er tråd lite då jag tycker att det är intressant. Jag är URDÅLIG på att sminka mig, verkligen jättehemsk.Sen har jag försökt att följa råden jag har fått men jag är asiat och finner det därför lite svårare att sminka mig då mina ögonlock försvinner när jag öppnar ögonen... hehe...Nån asiat här inne som vet hur man ska sminka sig? Eller någon som ÖVERHUVUDTAGET vet hur man sminkar ögon som inte riktigt finns? :PSå jag använder mig bara av mascara dagligen då jag ser värre ut med smink än utan.
    Tycker att hon i Greys anatomi sminkar sig ganska bra.. Hmm.. christina? tror jag hon heter.. och hon som är med i Ally McBeal... (heter serien så) Så snyggt med eyeliner på hennes kattögon..
  • Billy och Jag

ingen som vet priset på den där boxen!?!? VILL HA!! Just nu ligger ALLT över hela köksbordet.. min man blir tokig!!!

• Billy och Jag

Nästa torsdag är det klubbkväll.. Jihoo... Vad fattig jag ska bli igen.. hehe

Svar på tråden Smink Smink Smink!