Inlägg från: Fru Allerdahl |Visa alla inlägg
  • Fru Allerdahl

WT-namn??????

idiblon skrev 2007-09-12 17:10:34 följande:
    Ja. Men hur? Hur ser utsikterna ut?
    Jag förstår faktist inte hur du menar?

Vem vet jag kanske är WT i vissas ögon här? Är Theodore wt?
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Theodore ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ 2/9 -2006 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Fru Allerdahl

heku: neej, det är rätt sjukt.. Man väljer ju namn man tycker är fina & jag kan tänka på vissa misslykade familjer när jag hör vissa namn men det beror ju på erfarenheter.. Vissa namn tål man ju knapp om nån man ogillar heter så också.. Så enkelt är det!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Theodore ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ 2/9 -2006 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Fru Allerdahl
    idiblon skrev 2007-09-12 17:37:46 följande:
    heku: Nej, men eftersom människor (tyvärr!) är dömande så kanske Kevin visst är ett namn som får sämre förutsättningar i tex den akademiska världen. Tyvärr! Jag säger ju inte så för att vara elak, utan för att jag ser hur folk särskiljer varandra p.g.a vissa attribut. Förhoppningsvis kan det förändras, dock. I tid. Och utsikterna, jag menar att jag undrar hur du ser en eventuell framtid för ditt barn? Yrkesroll? Familjeroll?
    Okej, jag kanske inte borde lägga mig i.. Men.. Hur ska man kuna veta vad ens barn vill jobba med.. & familjeroll? Min son är ett & hur ska jag veta om han kommer vilja ha barn & familj över huvud taget? Jag vill gäärna att han skaffar familj & barn.. Men bara han är lycklig så är det ju toppen.. & att ett namn gör att man får sämre förutsättningar är ju i så fall bara en del (& jag förstår knapt vad det gör för skillnad). Han får det kanske svårare pga vilken sexuell läggning han har, hur hans tal är (lespar t.ex) & så mycket mer.. Man som förälder väljer ett i sina öron fint namn tror jag..
  • Fru Allerdahl
    idiblon skrev 2007-09-12 17:54:10 följande:
    Fru Allerdahl: Klart man inte kan veta det! Men man kan ju ändå ha vissa fantasier. En mamma som klär sin dotter i glittrigt rosa, kallar henne prinsessa, lär henne stå och mima och dansa till popstjärnorna etc kanske vill att hennes dotter ska bli popstjärna och har döpt henne till något "unikt" "WT-namn" inspirerat av amerikanskan och kryddat med lite extra bokstäver och liknande. Är det konstigt om man reagerar lite på något sådant?
    Aha, men att tvinga på dom ett beteende är ju en sak.. Samma sak att jag inte vill klä våran son i bara en massa häftiga "killkläder".. Vill ge honom möjligheten att välja hur han vill vara själv & vad han gillar.. Jag har ju en lite ovanlig? stavning på min son men jag gillar den stavningen & det namnet så då blev det så..
  • Fru Allerdahl

Vadå så människor som är "lägre stående" väljer såna namn som är wt alltså påstår ni? Men vad händer om en sådan människa nu tar ett "överklassnamn" till sitt barn? & vilka nämn är mer "fina"?
    Vad säger det om våran familj att vi har valt namnet Theodore till vårat barn? Tycker ni alltså..

• Fru Allerdahl

idiblon: Okej, tänkte om vi slängt in för mycket "onödiga" bokstäver & hans stavning är ju en  Engelsk form... Men jag tycker att Teodor ser så lamt & hårt ut & att Theodore ger ett mer fint intryck (i våga ögon). Passar bättre med våra namn (föräldrarna) Ingemar, Gabriella & Theodore

Svar på tråden WT-namn??????