WT-namn??????
ÖK-namn då? (Överklassnamn)
Ebba
Alexander
ÖK-namn då? (Överklassnamn)
Ebba
Alexander
Den ska jag läsa En liten katt!
Jag gillade ÖK-namnen som gavs tidigare i tråden. Intressant. Carl-Martin. Carl-Magnus. Carl-Arvid.
Anna-Maria.
Kan man smaka på lite grand.
OT, men är det någon som känner till hur uttrycker White Trash uppstått? Alltså, att det står i förhållande till slavsamhället och den afroamerikanska underklassen förstår man, men var uppstod uttrycket tro?
Innebär det att White Trash här i Sverige börjar benämna en underklass som inte har invandrarbakgrund?
Svårt att skriva arbetklass tycker jag, trots att jag inte vill använda "underklass". Många av mina kompisar som definitivt är arbetarklass tjänar ju bra mycket mer än vad jag gör och har "allt" som inte jag - den universitetsutbildade - har. (Fast jag har det bra ändå!)
Mira och Frans är jättefina namn!
Säger jag: skitfattig och välutbildad med viss makt i mitt jobb - när jag har ett!
Jättefina namn som jag önskar jag kommit på (skatteverket fick vänta länge nog ändå)....
Min inlägg ramlar in lite hur som helst. Ska se till att citera.
Ett par namn som ger mig associationer till att man vuxit upp med Ricki Lake mer än Svenska Akademin är Cassandra och Vanessa. Jag riktigt hör Ricki Lakes nasala gapande
- Cassaaandra, why are you DOING this to her...?
Men. Det är min egen jävligt snåla skitnödiga inställning. Därför att gästerna i dessa shower hade ofta fantasifulla, helcoola namn. Befriande långt ifrån behoven av att bara familjeäran.
Bära familjeäran.
Rättstavning är fl skönt befriat ifrån.
Men det är ju bra om folk kan läsa det man skriver.
Gabriella S
Jag blir nyfiken!
Varför ska man ligga lågt som ÖK? Vad är det som är känsligt? Varför?
Och varför är engelskklingande namn detta "WT"?
Och inte arabklingande? "blatte"- ?
Tack Gabriella S!
Hamnade på min enda doktorspromovering i joggingoverall. Det var INTE i upproriskt syfte. Hade skrivit talet till talaren, jobbade natt på psyk och hann inte byta om!
Gabriella igen:
På gården där jag bor är de flesta i hushållen omkring ihop såsom "WT" plus "blatte". Intressant va? Precis som i USA är det DÄR blandningen sker!
Tack PD77!
Grattis till Emmy!
På tal om Muhammed - är det inte dags för "Sven?" Min mormors tre bröder hette det.