Inlägg från: idiblon |Visa alla inlägg
  • idiblon

WT-namn??????

Namn som är väldigt utbredda i underklassen. Som kryddas med ett extra h, z istället för s, c istället för k osv. Ofta amerikanska namn som man tror är "hippa" i Sverige.

• idiblon
    MulleNuh skrev 2007-09-11 15:31:48 följande:
    ge ett exempel tack.
    Cewin. (Suuuin?)
  • idiblon
    heku skrev 2007-09-12 16:35:37 följande:
    Du tror inte att jag har samma framtidsdrömmar för min son Kevin som jag har för min son Ludvig eller??   
    Berätta om dina, så får vi se. Vore intressant!
  • idiblon
    heku skrev 2007-09-12 17:06:31 följande:
    jag önskar mina pojkar, både Kevin och Ludvig ALL lycka, och väl i livet, precis som alla andra mammor och pappor önskar sina barn! Ganska enkelt va??
    Ja. Men hur? Hur ser utsikterna ut?
  • idiblon

heku: Nej, men eftersom människor (tyvärr!) är dömande så kanske Kevin visst är ett namn som får sämre förutsättningar i tex den akademiska världen. Tyvärr! Jag säger ju inte så för att vara elak, utan för att jag ser hur folk särskiljer varandra p.g.a vissa attribut. Förhoppningsvis kan det förändras, dock. I tid. Och utsikterna, jag menar att jag undrar hur du ser en eventuell framtid för ditt barn? Yrkesroll? Familjeroll?

• idiblon

Fru Allerdahl: Klart man inte kan veta det! Men man kan ju ändå ha vissa fantasier. En mamma som klär sin dotter i glittrigt rosa, kallar henne prinsessa, lär henne stå och mima och dansa till popstjärnorna etc kanske vill att hennes dotter ska bli popstjärna och har döpt henne till något "unikt" "WT-namn" inspirerat av amerikanskan och kryddat med lite extra bokstäver och liknande. Är det konstigt om man reagerar lite på något sådant?

• idiblon

Hoppas ni förstår att jag inte skriver hur jag tycker det ska vara, utan hur jag förstått att åsikter går bland annat här på fl?

• idiblon

En liten katt skrev 2007-09-12 21:54:29 följande:

Det här är ju hur komiskt som helst!Uttrycket OOU (ointresserad omedveten underklass) hittades på av Leonor, inlägg 354 i den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-123/m20755818-36.ht...Vem har skrivit det på wikipedia? Wikipedia: sv.wikipedia.org/wiki/White_trashOch tjejer, ange källa när ni klistrar in text från andra sidor. *pekar bakåt*
    Haha, jag tänkte också på det! Tyckte texten såg wikipedisk ( ) ut men undrade om hon lagt till sista stycket själv... Orkade dock inte se efter. Kul om det blir ett vedertaget begrepp!
  • idiblon

Analoga: Nej, Olivia är inte WT. Olivia har alla möjligheter i världen...

• idiblon

Fru Allerdahl skrev 2007-09-13 15:24:52 följande:

Vadå så människor som är "lägre stående" väljer såna namn som är wt alltså påstår ni? Men vad händer om en sådan människa nu tar ett "överklassnamn" till sitt barn? & vilka nämn är mer "fina"?Vad säger det om våran familj att vi har valt namnet Theodore till vårat barn? Tycker ni alltså..
    Theodore är inte WT!

Men jag är väl underklass som gett min son ett mer neutralt namn, nämligen Filip. Det känns som att det ger både mig och min son större chans att inte dömas. JAG är tacksam att jag kände till hur det ter sig i de lägre skikten, och hade förmåga att inte begränsa oss på samma sätt som många gör.
  • idiblon

Vet inte... Jeanette, Carola och Linda kanske?

• idiblon

Chaspher. Jag ryser. Det ilar i benmärgen. Jösses.

• idiblon
    Niklas skrev 2007-09-13 22:27:21 följande:
    Schasper? :P
    Schjasffer. Du glömde att där var ett h efter p:et.
Svar på tråden WT-namn??????