WT-namn??????
Namn som är väldigt utbredda i underklassen. Som kryddas med ett extra h, z istället för s, c istället för k osv. Ofta amerikanska namn som man tror är "hippa" i Sverige.
Namn som är väldigt utbredda i underklassen. Som kryddas med ett extra h, z istället för s, c istället för k osv. Ofta amerikanska namn som man tror är "hippa" i Sverige.
heku: Nej, men eftersom människor (tyvärr!) är dömande så kanske Kevin visst är ett namn som får sämre förutsättningar i tex den akademiska världen. Tyvärr! Jag säger ju inte så för att vara elak, utan för att jag ser hur folk särskiljer varandra p.g.a vissa attribut. Förhoppningsvis kan det förändras, dock. I tid. Och utsikterna, jag menar att jag undrar hur du ser en eventuell framtid för ditt barn? Yrkesroll? Familjeroll?
Fru Allerdahl: Klart man inte kan veta det! Men man kan ju ändå ha vissa fantasier. En mamma som klär sin dotter i glittrigt rosa, kallar henne prinsessa, lär henne stå och mima och dansa till popstjärnorna etc kanske vill att hennes dotter ska bli popstjärna och har döpt henne till något "unikt" "WT-namn" inspirerat av amerikanskan och kryddat med lite extra bokstäver och liknande. Är det konstigt om man reagerar lite på något sådant?
Hoppas ni förstår att jag inte skriver hur jag tycker det ska vara, utan hur jag förstått att åsikter går bland annat här på fl?
En liten katt skrev 2007-09-12 21:54:29 följande:
Analoga: Nej, Olivia är inte WT. Olivia har alla möjligheter i världen...
Fru Allerdahl skrev 2007-09-13 15:24:52 följande:
Vet inte... Jeanette, Carola och Linda kanske?
Chaspher. Jag ryser. Det ilar i benmärgen. Jösses.