Inlägg från: heku |Visa alla inlägg
  • heku

WT-namn??????

WT- namn är ännu ett urbota idiotiskt FL begrepp.
    Det sitter alltså sk vuxna mammor och pappor här på FL och dissar namn som vi valt till våra barn idag. Väx upp från era fjantiga översittar fasoner.  Skrikandes 

Det skrivs oxå om WT mat, WT inredning mm.. Skaffa er ett liv kanske....

Relax Take It Easy........Äla heilu
  • heku
    Moomin skrev 2007-09-12 13:54:57 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-12 11:36:28 följande: Precis! Och människor från oika samhällsklasser (socialgrupper) har ju olika framtidsdrömmar för sina barn....
    Du tror inte att jag har samma framtidsdrömmar för min son Kevin som jag har för min son Ludvig eller??    Fundersam
  • heku

Jag hade ALDRIG hört begreppet innan jag klev in här på FL. Vet inte det kanske kan vara så att  sånt här diskuteras i något fiinare kretsar...inte vet jag. Men som folk här inne påstår, att bara för att min pojk heter Kevin så har han inte samma chans som tex en Gustav. Sånt HATAR jag, dömma folk pga namn. Trångsynt!

• heku
    idiblon skrev 2007-09-12 16:50:45 följande:
    Berätta om dina, så får vi se. Vore intressant!
    jag önskar mina pojkar, både Kevin och Ludvig ALL lycka, och väl i livet, precis som alla andra mammor och pappor önskar sina barn! Ganska enkelt va??
  • heku
    idiblon skrev 2007-09-12 17:10:34 följande:
    Ja. Men hur? Hur ser utsikterna ut?
    Hur jag tror utsiktena ser ut?? Fundersam 

Ja det beror sig på vad dom själva tycker där det börjar bli dax, jag stöttar dom oavsett.
    Finns ingen möjlilghet att Kevins väg redan är utstakad pga, och att Luddes utsikter skulle se bätter ut. Finns inga som helst belägg för detta...SÅ!
  • heku
    Fru Allerdahl skrev 2007-09-12 17:21:38 följande:
    Jag förstår faktist inte hur du menar? Vem vet jag kanske är WT i vissas ögon här? Är Theodore wt?
    och vem är det som bestämmer vilka namn som är WT då? Inte jag iallafall. Finns inga WT namn som jag känner till...
  • heku
    Fru Allerdahl skrev 2007-09-12 17:45:21 följande:
    Okej, jag kanske inte borde lägga mig i.. Men.. Hur ska man kuna veta vad ens barn vill jobba med.. & familjeroll? Min son är ett & hur ska jag veta om han kommer vilja ha barn & familj över huvud taget? Jag vill gäärna att han skaffar familj & barn.. Men bara han är lycklig så är det ju toppen.. & att ett namn gör att man får sämre förutsättningar är ju i så fall bara en del (& jag förstår knapt vad det gör för skillnad). Han får det kanske svårare pga vilken sexuell läggning han har, hur hans tal är (lespar t.ex) & så mycket mer.. Man som förälder väljer ett i sina öron fint namn tror jag..
    mmhhh, typGlad  Jag återkommer till denna diskussion sedan...har en familj som är hungrig....Flört
  • heku

Jag kan säga så mycket att, vi är en vanlig arbetarfamilj, lång tillbacka i leden.
    Så begreppet att man födds i en klass och stannar där, kan stämma. Men om mina barn siktar högre och vi som föräldrar ger dom förutsättningar för det, så tror jag att det finns inget som kan stoppa dom.
    Om jag frågar mina pojkar vad dom vill bli när dom blir stora så säger Kevin att han vill bli BMX cyklist?? och Ludvig bli fotbollsspelare..... Min gumma är en rosa prinssesa som mer än gärna sjunger, om hon nu vill bli rockstjärna, så varsågod, men då kanske hon får byta namn först... 

• heku

Jag förstår....  Vissa ämnen och diskussioner här på FL håller inte alltför hög kvalite...Bla detta med WT.

• heku

Det är samma som jag lite har reflekterat över. Har shoppat kläder till pojkarna på hm, lindex och på kappahl. Det små killarna ska ha på sig är stuprörsjeans, döskalletröjjor, alltså coola "rockiga" kläder. Vad ger det för signaler då??? Jag vill att min lille kille ska bli rocker eller?

Svar på tråden WT-namn??????