Inlägg från: Jenny28 |Visa alla inlägg
  • Jenny28

    De Lyckliga Kompisarna

    Sisu: Va faaan rent ut sagt, sånt e la tråkigt när man bestämmer en tid o sen kommer dem inte Fick du veta nån ny tid? Tröstät hos svärmor vettja Lagar hon god mat?

    Dimitra: remisskiten?? Nåt jag missat????

    Jag måt kasst idag, har värsta ont i halsen o förkylningen som jag trodde var borta har kommit tillbaks igen..bläää, så idag har jag mest legat på soffan o vilat. Vi har kommit över billig ved. Perfekt nu när vi ska installera kassettten. 300 spänn kubiken för kluven björkved. Det är bra. Vi ska köpa 6 kubik på en gång så har vi hela vintern. Ikväll ska vi (läs min sambo) måla den ena fondväggen. Vi visste inte riktigt hur man skulle göra om man ska måla både fondväggen och den andra väggen samtidigt, men då kanske de kladdar in i varandra i hörnen. Så vi går hellre lite långsamt fram och målar först fondväggen kvar, låter den torka och sen kan man ju maskeringstetpa den i hörnena...Har ni andra några bra tips hur man gör?

  • Jenny28

    ok, att jag e sjuk, men jag fattar inte riktigt. Ska vi tejpa kanten o sen måla med den andra färgen PÅ tejpen eller på den väggen som fonden ska vara?....Sorry e lite trög idag

  • Jenny28

    jahaaaaa, nu fattar jag...så man målar över tejpen plus lite till så när den torkar så torkar typ tejpen fast med i den andra färgen..
    Men det lossar inte flagor då?
    Vi har nog gjort fel när vi maskerat innan för vi har låtit tejpen sitta kvar på bägge målningarna och när vi tagit bort så har färgen lossat på en del stället, typ åkt med när man drar tejpen...Kanske man ska skära loss tejpen på nåt sätt...hmmm
    komplicerat det här

  • Jenny28

    Tack för tipset gumsan


    Vi ska göra exakt så, men vi gör det nog till helgen för min sambo var inte heller upplagd för att måla

  • Jenny28

    Godmorgon tjejer. Uppe med tuppen idag då Ida vaknade vid 6. Visst hade jag kunnat somna om för David gick upp men när han hoppade in i duschen hörde jag sopbilen komma långt borta. Vi har ju bara tömning varannan vecka och den är FULL på slutet. Jag rusar in i badrummet o frågar om David ställt ut sopbingen, nej det hade han inte..Gahhh halvnaken springer jag runt o letar efter min morgonrock...Hittar den men inte snöret, iaf ut barfota och försöker med ena handen köra ut sopbingen på vägen och med andra handen hålla igen morgonrocken Vilken syn va. Liiite pinsamt när sopgubben kommer. Jag bara "öööh, jooo ööööhh jag glömde liksom, kan du köra ut den". Den väger ju en del. Vilket gott skratt de måste fått där i bilen sen Men men, det bjuder jag på. Sen var det liksom kört att sova igen

    Jag försökte men bägge ungarna var uppe och det värkte i mina fötter efter att ha sprungit runt på våra vassa stenplattor därute.. Behöver jag tillägga att det regnade..hahahaha

    Kul att läsa er diskussion ang vår bekantskap. Jag e sååå tacksam att jag har er, för jag har liksom inga vänner, inte än iaf... Här i nya samhället iaf..
    Det är som ni säger, jag borde lära min sambo de riktiga namnen på er för varje gång jag ska nämna nåt så känns det lika dumt att säga "Sisu gjorde" eller Dimitra sa"
    Som igår så skulle jag förklara för David det braiga tipset om målningen. Han bara jaha, vem har tipsat dig om det ja. Då får han alltid tills var. "En i min tråd" Du vet C*****
    Så försöker han tänka vem av er tre det är...För jag har ju berättat var ni bor, familjeförhållanden osv.. Han var förresten inne o läste i din blogg igår Dimitra

    Ang träffas så tror jag störst chans till vilka som träffas är nog jag och Sisu, vi har närmast. Men man ska ju ha tummen ur med. Men helt klart ska vi en dag träffas allihopa. Det MÅSTE vi bara. Annars blir jag nog knäpp, och jag tror INTE det blir sådär stelt, utan tror vi komme rha skitkul.....!!

    Och jag tror ingen av oss ljuger det minsta ens...Finns ju absolut ingen anledning till det..

    Oj vad långt det blev...Nu får jag väl hitta nåt kul att surfa runt med några timmar..*suck*

  • Jenny28

    Jo han tyckte det var intressant att läsa om hur det går till med en IVF, men smatidigt blev han lite ledsen för er skull att ni måste börja med det och alla antal månader ni försökt

    Vi har sovit en stund på dagen idag Ida och jag. Tur det för annars hade jag aldrig orkat med, jo det e väl ok, men inte helt bra med friskheten.
    Vi ska åka till Varberg o handla om en stund. D slutar ju 2 på fredag (underbart) så då kan man åka innan värsta anstormningen kommer.
    Ikväll blir det nog taco till middag...Mums...

    Så koffein har sån effekt på dig? Vissa regaerar ju på det medan andra inte gör det.
    Konstigt det där, för om jag har ont i huvet kan det räcka med att jag tar Pepsi max ett glas så stillar det värken. Jag undrar om det beror på att jag e beroende av det

  • Jenny28

    Hej gums. Det är blääää, har fortfarande svinont i halsen är typ 4 dagen nu eller nåt. Jag har ju inte haft nån feber så jag tror kanske inte det är halsfluss, men när sambon lyste i halsen förut så såg han vita prickar, så det kanske är det ändå. Är jag inte bättre imorgon blir det farbror doktorn tror jag.

    Nu håller sambon på att måla de två väggarna som är inte-fondväggen, ska bli spännande att se hur det blir. Sen när vi målat de två lagrerna och det torkat ska vi göra så som du tipsade med kanterna på fondväggen...

    Hur e det själv?

  • Jenny28

    Jo det blev riktigt bra, den e liiiite gulare än jag tänkt mig, men efter andra lagret blir det nog bättre. Men tur jag har koll på min sambo För han hade börjat måla med den ljusgula färgen vi ska ha till baby-rummetFörvånad... Tyckte väl den var lite väääl gul...haha

    Idol e kul, men jag följer det inte slaviskt

    Just nu kollar jag golf på 2.an

  • Jenny28

    Nä ingen golf i år, lär väl inte bli det nästa år heller. Men jag känner att det är ju ingen panik för det är en sport man kan hålla på tills man dör i stort sett, så det hinns nog med

    Nu har jag smördegsinbakad fläskfile i ugnen Mums...Försökte sova en stund förut men det gör för ont i halsen...Bläää...O jag som hatar te, ennars kanske man kunde dragit i sig lite honungste,....

  • Jenny28

    Fats jag tror att jag spyr då bara av honungssmaken Är så känslig för vissa saker asså...hahah Vad löjlig man e...

    Jga håller på att käka halstabletter jag fick från buzzador, men de hjälper ingenting. Hade bara två Bafucin kvar hemma....Vet inte vad jag ska ta till ikväll för att få sova inatt...*suck*

    Får kanske gå till doktorn imorgon så de kan skriva ut nåt starkare...

Svar på tråden De Lyckliga Kompisarna