• sevgilim

Vilken färg passar till mörklila?

Jag har sett en klädsel till vår Ektorp soffa som jag blev så förtjust i!
    Färgen var aubergine, dvs mörklila.

Men kan man ha det!?
    Vad ska det vara för färger i resten av rummet??

• Svar på tråden Vilken färg passar till mörklila?
  • Fru Allerdahl
    oxytocin skrev 2007-09-13 08:27:39 följande:
    Fru Allerdahl skrev 2007-09-12 23:20:20 följande:bemz.com De syr upp fina klädslar till många av IKEA´s vanligaste soffor.
    Ååå, vilket kul tips!!! Skrattande
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Theodore ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ 2/9 -2006 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Pussgurkis

Som någon innan sa så är det ju svårt att säga vilken färg som blir bäst eftersom man inte vet riktigt vilken stil du eftersträvar.
    Personligen tycker jag att mörklila blir grymt snyggt med brunt och guld

Men som sagt- beror på vad det är för stil du vill ha på det hela. Hoppas det blir bra iallafall!

• huge smile

TS: vilken av färgerna är det du tänkt på? Hittar ingen mörklila, bara typ vinrött och marinblått?

• oxytocin

huge smile skrev 2007-09-13 16:04:36 följande:

TS: vilken av färgerna är det du tänkt på? Hittar ingen mörklila, bara typ vinrött och marinblått?
    Färgerna kan visas olika på olika skärmar också... Visas bara helt rätt om man har en kalibrerad skärm, och det har nog inte många procent av befolkningen.
  • mimmi006

Vitt, svart och silver. Gult är komplementfärg, men det är inte särskilt harmoniskt !

• Ellpi

brun, beige, svart tycker jag passar snyggt med lila.

• mimmi006

Stilen fixar du med val av saker och textilier ... jag tror att Tine K har lite lila i sin höstkollektion. Den stilen gillar jag, men du kanske vill ha mer orientaliskt?

sevgilim skrev 2007-09-16 11:11:05 följande:
    Stilen jag vill ha är mysig Dvs, ej "modern" och avskalad
  • sevgilim

Orient är mysigt

Förövrigt måste jag måla om väggarna, har vitt nu. Inte mysigt.
    (Tyckte att vitt var fint-innan jag flyttade till en lägenhet som hade vita väggar i ALLA rum!)

• Fru Brun

brunt. tror jag skulle bli snyggt. finns ju så många olika nyanser som man kan kombinera...

• LiJon

Lugna färger slulle jag välja, absolut inte gul eller orange om du vill ha en mysig stil och inte modernt och avskalat.

Beige, mörkbrunt, kanske silver/guld/bronsfärgade accesoarer?

Lila är hett iallafall!

Svar på tråden Vilken färg passar till mörklila?