Vår granne har en kamphund!!
Ja, visste inte vart jag skulle skriva...
Jo, vår granne har skaffat hund, det är en kamphund men den är snäll och har inte använts till det säger dom!
Och nu känns det lite dumt för vem vet om någon av dom kanske läser detta men iallafall....vi bor på landet, har inget staket mellan våra trädgårdar, vi har hund och hon går lös men hon vet gränsen och stannar alltid där MEN visst har det hänt att hon smitit över någon gång...dom har alltid sin kopplad men det har hänt ett par ggr att den smitit över till vårat, den är ung och dom jobbar nog med lite lydnad och dom sa härom sistens att den lyssnar mer o mer..jag vill inte gnälla att den smitit till oss för våran kan lika gärna smita till dom, så det är känns som lite känsligt. en gång när jag och dottern ca 1år kom gående ute så hade den smitit över till oss, jag själv kan känna lite rädsla mot främmande hundar eftersom jag en gång blivit biten. den bara stirrade mysko på oss och stog där o glodde, jag blev livrädd, lyfte upp dottern och sprang in...den såg helskum ut, visst den kanske ser ut så men...iallafall, våra grannar är jättetrevliga, jag hade inte reagerat så mycket över det om det varit "en vanlig hund" då hade jag inte ens brytt mej,jag vill inget säga till dom för det är ingen stor grej men jag har blivit lite orolig för att den ska komma igen, när dottern är ute o traskar ensam något ögonblick och jag kanske bara vänder ryggen till..visst, jag funderar på att sätta upp staket, bara det att det blir ett sjujäklars långt staket..grannen har inte gjort något fel och staket får jag väl fixa då men jag känner mej så orolig ändå, en kamphund är alltid en kamphund...det kan bara slå över helt och börjar dom väl bita så släpper dom ju inte förräns det är försent...tänker både på våran hund och på min dotter som senare kommer att gå ut själv o leka...Jag ska nog sätte upp staket ändå både för våran hund och för dotterns. vet inte vad jag vill med detta inlägget...hur hade ni känt?