• Velun

"Raggar"musik

Hejsan!

Jag ska ha raggarfest snart, och undrar om någon kan tipsa mig om musik som passar? Jag är inte så insatt i det tyvärr.

Har ni övriga tips om vad som skulle passa på en fest, där alla ska vara utklädda till raggare (fri tolkning) så uppskattar jag det också. Förresten, hur mycket vitt vin beräknar man till en fest för 40 personer? Har köpt 10 flak öl och 4 bag in box rött vin, bara det vita kvar...

Tack på förhand!

• Svar på tråden "Raggar"musik
  • Lode

Hej!
    Det låter jättekul :)
    Kolla på typ ginza , jag tror det finns en box med 3 skivor i raggarklassiker typ absolut raggarhits, där kan du säkert få mycket tips på låtar om du inte beställer boxen då :)
    Har den men hittar den inte just nu.

Lycka til !!

• Lode

Åhh vad rörigt skrivet det blev.
    Jag menar att det finns en box med 3 sty skivor i, den heter typ absolute raggarhits Och det är bara raggarklassiker i den.
    :)

• Emeliela

Ölhävarrock är en kanonskiva Inte nödvändigtvis för raggare men en skiva med gamla godingar

• Ullis69

Vilken kul grej!

Har varit på ett sånt party, vi var typ 2 som tillhör branschen men det var bland det roligaste jag varit på (en bonus var förståss att födelsedagsbarnet var svägerska med en kille i ett jättebra Rockabillyband så det var livemusik hela kvällen) Vi vill åxå göra nått sånt men (tyvärr) är vi typ de enda raggarna i vår närmaste umgängeskrets o de övriga gillar inte alls musiken o stuket så risken är överhängande att det blir avslaget (tyvärr igen). Funderar på Westernstuk ist, ff amerikanskt stuk o lite cowboy o indian gillar alla

Är det inte ett party för "äkta" räggers så duger nog all 50-talsstukad musik o gamla godingar. Även 60-tals svensktopp brukar funka, en del iaf.

Lite tips är The Boppers o skivan American Grafitti (sista natten mad gänget-fimen), klassiker, sen vimlar det av 50-tals bland CDn i butikernas Cd-ställ, typ 2 för 99:-.

Du känner ingen som laddar ner musik från nätet? Där finns massor (påstår iaf 11åriga dottern som brukar fylla Mp3n).

Misantropen skrev 2007-09-12 03:30:44 följande:
    Raggare är äckliga.
    Tycker inte jag är särskilt äcklig Skulle du möta mig skulle du inte ana...
  • Nevada

Hank Williams, Wanda Jackson, Jerry Lee Lewis, Johnny Cash, Buddy Holly, Eddie Cochran, Stray Cats, Gene Vincent är bara några få bra

Du kan ju kolla in ex. http://www.old-rock.com för lite bra musik

- Beeing normal is simply a pose. And the most irritating pose I know -
  • Solrosen77

Glöm inte Beach Boys!:) :)

• middiz

sen har du lite mindre kända som black nights och rännhola rockers riktigt bra =) John Fogherty e det ingen som skrivit heller.
    Eva Eastwood e för jäkla bra!
    hmm måste gå igenom mina låtar nu

(¯`°?.¸ ღ♥Madde+Magnus=Jouline♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ullis69
    middiz skrev 2007-09-12 11:33:54 följande:
    sen har du lite mindre kända som black nights och rännhola rockers riktigt bra =) John Fogherty e det ingen som skrivit heller. Eva Eastwood e för jäkla bra!hmm måste gå igenom mina låtar nu
    Håller med! Finns hur mkt bra som helst...
Svar på tråden "Raggar"musik