Inlägg från: Ullis69 |Visa alla inlägg
  • Ullis69

"Raggar"musik

Vilken kul grej!

Har varit på ett sånt party, vi var typ 2 som tillhör branschen men det var bland det roligaste jag varit på (en bonus var förståss att födelsedagsbarnet var svägerska med en kille i ett jättebra Rockabillyband så det var livemusik hela kvällen) Vi vill åxå göra nått sånt men (tyvärr) är vi typ de enda raggarna i vår närmaste umgängeskrets o de övriga gillar inte alls musiken o stuket så risken är överhängande att det blir avslaget (tyvärr igen). Funderar på Westernstuk ist, ff amerikanskt stuk o lite cowboy o indian gillar alla

Är det inte ett party för "äkta" räggers så duger nog all 50-talsstukad musik o gamla godingar. Även 60-tals svensktopp brukar funka, en del iaf.

Lite tips är The Boppers o skivan American Grafitti (sista natten mad gänget-fimen), klassiker, sen vimlar det av 50-tals bland CDn i butikernas Cd-ställ, typ 2 för 99:-.

Du känner ingen som laddar ner musik från nätet? Där finns massor (påstår iaf 11åriga dottern som brukar fylla Mp3n).

Misantropen skrev 2007-09-12 03:30:44 följande:
    Raggare är äckliga.
    Tycker inte jag är särskilt äcklig Skulle du möta mig skulle du inte ana...
  • Ullis69
    middiz skrev 2007-09-12 11:33:54 följande:
    sen har du lite mindre kända som black nights och rännhola rockers riktigt bra =) John Fogherty e det ingen som skrivit heller. Eva Eastwood e för jäkla bra!hmm måste gå igenom mina låtar nu
    Håller med! Finns hur mkt bra som helst...
  • Ullis69
    middiz skrev 2007-09-12 15:09:04 följande:
    åh det e ju du med chevellen e fortfarande såå avundsjuk!!
    *smickrad* (O jätteglad över att vi faktiskt kan åka i den nu!)
    Fiaflopp skrev 2007-09-12 20:35:08 följande:
    Teen Cats är ett måste på en sån fest....Ett band från Norge!
    Absolut ett måste, ingen riktig stämning utan La la Elisabeth
  • Ullis69
    middiz skrev 2007-09-13 10:09:34 följande:
    nämen så bra, då kommer du förbi här o hämtar upp mej?
    Jadå, om jag skulle råka ha vägarna förbi så, lovar! 
  • Ullis69
    middiz skrev 2007-09-13 21:04:48 följande:
    va bra! *sitter och väntar*
  • Ullis69
    Velun skrev 2007-09-13 22:32:31 följande:
    Tusen tack för alla svar!!!Ni är väldigt snabba och har hjälpt mig jättemycket!Kram Veronica
    Var så lite så!
Svar på tråden "Raggar"musik