• Meus Veritas

kortbetalning på Gekås.

Ska till Ullared om några veckor och letar febrilt efter mitt leg men hittar det inte. Vad kör dom med för kortbetalning, kollar de leg eller kan jag bara dra mitt kort och slå min kod? Vill verkligen inte behöva ha med mig så mycket pengar i kontanter.

Finns det utagsautomat där fortfarnde?

Albin vackraste 070203
  • Svar på tråden kortbetalning på Gekås.
  • Axels och Annies mamma

De kör med kod, ja det finns fortfarande uttagsautomater där.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • cakars

Uttagsautomaterna är utanför nu, och dom tar kortet oh drar det, och så får du slå kod.. Dom tar inte leg därinne, men däremot ute i restaurangerna tar dom kort och leg..

• holy

Om du har pass så funkar ju det som legitimation oxå.

• Meus Veritas

Aha om tack för svaren!
    Då räcker det alltså med att jag har med mig kontanter till maten.
    Skönt att höra, började ju få ångest här hemma när jag inte hittar leget

• Meus Veritas

holy

Det är mitt pass som är borta, har använt det som leg hur länge som helst i hopp om att jag snaaaaaaart kommer ta körkort........................vilket inte ser ut att ske det närmaste tiden

Nån som vet hur lång tid det tar att skaffa nytt pass?

Albin vackraste 070203
  • Äntligen mamma

Pass tar max en vecka att få. Det kan gå fortare om du har tur.

• Meus Veritas
    Januarimamma skrev 2007-09-12 08:25:33 följande:
    Pass tar max en vecka att få. Det kan gå fortare om du har tur.
    Vet du vad det kostar oxå? *hoppas*

För det kan man ju i så fall skaffa ett nytt........blir så nojjig när jag inte kan visa leg o man vet aldrig när och var man måste visa leg.
  • ff1978

Hej vi fixade nya pass förra året o jag har för mig att vi betalade 400 kr styck.

• Meus Veritas
    ff1978 skrev 2007-09-12 08:35:17 följande:
    Hej vi fixade nya pass förra året o jag har för mig att vi betalade 400 kr styck.
    Jaså va bra, då är det ju betydligt billigare än ett leg och det går ju 39797 ggr snabbare
  • Äntligen mamma

Jag fixade pass i juli i år har oxå för mig att det kostade 400. Är ett leg mycket dyrare?? (har inte haft nåt på länge)

• malinka2

Jag skaffade precis ett sånt internationellt IDkort. Tog en vecka ganska precis o kostade oxå 400. Det ID-kortet kan man även använda som pass i de flesta europaländer (man får en lista på länder det funkar till)

Svar på tråden kortbetalning på Gekås.