• Hera78

Pippi Långstrump TV-serie/filmerna

Det var så längesen jag såg Pippi nu så jag behöver er hjälp. Jag har de båda Pippi-filmerna "Pippi Långstrump på de sju haven" och "På rymmen med Pippi Långstrump" men såg idag att det finns en box med hela TV-serien också...

Min fråga är: Det som gick som TV-serie, alltså det i boxen, finns inte det med i de två filmerna jag har? För att få ALLT med Pippi behöver jag då köpa boxen också? Jag har fått för mig att det är så men tänkte att det nog finns dom som vet

• Svar på tråden Pippi Långstrump TV-serie/filmerna
  • Black Daisy

Ja, tv serien och filmerna är inte samma.

• Ullis69

Det finns även en film som heter bara "Pippi Långstump", den första av de 3 långfilmerna. (Kan oxå heta "Här kommer Pippi Långstrump") Boxen innehåller tv-serien, 6 filmer med 2 avsnitt vadera, dessa kan även köpas var o en för sig om man vill det (Vet inte vad boxen kostar men såg filmerna på Coop sist jag var där, 2 st/99

• Hera78

Finns det tre filmer?? Som har samma röda utseende som de två andra?

• Black Daisy

är inte den som du pratar om ett hopplock av tv-serien?

• Ullis69

Verkar som om 1a Pippifilmen är klippt från serien, nått jag aldrg tänkt på. Förr fanns det 3 iaf, vet att vi har 3 Pippifilmer på VHS nedplockade i nån kartong nånstanns Oskyldig utöver Pippiserien. Har ingen aning om hur det ser ut på DVDfronten....

Klipp from infosida:
    Filmer [redigera]

1949 - Pippi Långstrump (1949), Regi: Per Gunvall 1969 - Pippi Långstrump (1969) (TV-serie), Regi: Olle Hellbom även omklippt till en långfilm; Här kommer Pippi Långstrump (1973) 1970 - På rymmen med Pippi Långstrump, Regi: Olle Hellbom 1970 - Pippi Långstrump på de sju haven, Regi: Olle Hellbom
  • mammacatta

Jag kan rapportera att det billigaste vi köpt pippi för är 149 för två, men det var ett misstag. De kostar normalt 189 för två.
    Bocxen är TV-serien, sen finns det åtminstone 2 filmer (oven nämnda) men jag ska hitta en utförlig lista.

• mammacatta
    Hera78 skrev 2007-09-12 11:53:00 följande:
    Finns det tre filmer?? Som har samma röda utseende som de två andra?
    De är gula nu.
  • mammacatta

Men filmerna är röda - det är boxen/TV-serien som är gul.

• mammacatta

Hittade inga fler, det är de där j*vla teckande sk*ten som förvillar när man läser.

Ursäkta franskan, men det är bara SÅÅÅÅÅÅÅ dåligt.

• Black Daisy

Ja, usch jag gillar inte den tecknade heller!

Svar på tråden Pippi Långstrump TV-serie/filmerna