Var är alla rönnbär?
Har ni märkt att det inte finns några rönnbär i år? Inga!
Har ni märkt att det inte finns några rönnbär i år? Inga!
Jag har också undrat jag! Vi har en rönn utanför vår tomt och den ser haldöd ut, knappt några blad och _inga_ bär! Trodde den var sjuk!
Exakt! Det är de små rönnarna som der värst ut! Surt sa räven!
Bor i mellansverige. 10 mil från Sthlm.
Härligt om det inte blir någe snö.......
Ha ha!
Det är inte rönnbärsår varje år! Precis som många äppelträd och nästan alla plommonträd bar frukt vartannat år måste trädet vila sig ibland!
Det är inte rönnbärsår varje år! Precis som många äppelträd och nästan alla plommonträd bar frukt vartannat år måste trädet vila sig ibland!
Men varför är de så vissna? Här i Stockholm ser verkligen alla rönnar helt döda ut. (Förutom de planterade)
Här har det varit mycket rönnbär på träden men nu är alla borta..
Jo då här finns det rönnbär Visst är de fina att se på??
Jag älskar snöö ju , fasiken snö änglar & rönnbär lyser så fint mot det vita!
Det var nån som sa åt mig att om det är lite rönnbär så blir det mycket snö.
Jag har alltid hört tvärtom men de som berättade detta för mig sa att "rönnkvistarna orkar nämligen inte bära tyngden av både stora bärklasar och mycket snö!"
www.ortblomman.com/ortbiten/ronn.html
Rönnbärsträden utanför huset här har inte vissnat än i alla fall, de är gröna och fina. Bor i Uppsala.
Ok. Ska förklara förklaringen jag fick på mycket snö mycket rönnbär. *S*
Bara för att fåglarna ska kunna äta upp sig innan vintern. Sen blir det så mycket snö att de inte hittar mat.
Så har jag hört. Nu vet ni det
Jag har alltid hört "Mycket rönnbär- kall vinter"... Jag var i skogen idag igen. Men det finns bara vissna, bruna rönnar utan bär.
vill oxå ha rönnbär! Vårt stora fina träd hade jätte mkt bär förra året, men inga i år!
Här finns det! (Östergötland) Och vi har i en månad ungefär stoppat dottern från att stoppa nedfallna i munnen, både nyfallna och halvruttna..