• Åre Misan

Bra hotell i Bangkok

Hejsan!

Jag och min man ska åka på bröllopsresa till Thailand nu i oktober. Där tänkte vi avsluta med några shopping-dagar i Bangkok. Men jag kan inte bestämma mig för vilket hotell vi ska välja, det finns ju så många och alla ser så trevliga ut. Så snälla är det någon som kan hjälpa mig...?

Tack!

• Svar på tråden Bra hotell i Bangkok
  • Ciccilionaa

Vi har bokat våra 2 sista nätter på Montien, tipsat av vänner.

Har annars bott billigt på Koh San Rd på D&D Inn.

C

• Caten

Om ni vill ha ett mysigt och lyxigt hotell föreslår jag Bangkok Marriott Resort & Spa. En oas nere vid floden med egen båt som går i skytteltrafik till Sky train-stationen Saphan Thaksin.

Annars är min nya favorit Phatumwan Princess, så nära shopping man kan komma, i samma byggnad och med egen ingång till MBK.

• aob1978

Oj finns massa fina hotell i Bangkok ju, hade helt klart kört på nått 5-stjärnigt. Mariott har vi också bott på, himla mysigt, men e ju en bit från shoppingen. Ovanligt stor pool för att vara i bangkok dock!

• Åre Misan

Tack för tipsen! Ska genast kolla!

Är det någon annan som bott på något mysigt hotell?

• Solen

Ett hotell som vi var och åt på - Asiens högsta uteterass - var Banyan Tree Hotel. Där skulle jag gärna bo om jag åkte tillbaka på en bröllopsresa. Annars rekommenderar jag varmt deras restaurang Vertigo Grill & Moon Bar på 61 våningen. Underbar mat & en vidunderlig utsikt!
    www.banyantree.com/bangkok
    Härlig resa!

• Majsan70

Vi har efter rekomendationer här på FL bokat sviter och rum på Grand President i Bangkok. Det är ett fyrstjärnigt lägenhetshotell med både sviter o rum.

www.grandpresident.com/z983/photo_12.html

Ser himla fint ut och har nära till det mesta enligt både direkt info och det man kan läsa sig till.

Har dock inte varit där ännu utan anländer dit den 20/10

• Pollica

Jag har bott på Banyan Tree och det är ett helt ok hotell. Men jag är inte så jätte förtjust i läget. Jag älskar de lite mindre boutique hotellen. Ett av de bästa hotellen jag har bott på (och då har jag avverkat en farlig massa) är The Davis Hotel i Bangkok och deras Villor. Det måste vara villorna, då har man egen pool (som delar av de ca 6-8 villorna) och ett två våningshus med kök, vardagsrum, 2 sovrum, 2 toaletter. Ja, jag älsklade det trots att det kanske inte riktigt räknas som ett 5-stjärnigt hotell. Det kan jag verkligen varmt rekomendera.

• jossposs

beror ju på vad ni är ute efter för hotell...
    Men D&D På Khaosan Road är jättebra, prisvärt, god frukost och härlig pool på taket... Åh vad jag längtar dit nu Ha en härlig resa

Svar på tråden Bra hotell i Bangkok