• mimmipigg

Hur hämta ut REK brev till spädbarn?

Min 5 veckor gamla son har fått ett rekommenderat brev med posten. Hur gör jag för att hämta ut det?

• Svar på tråden Hur hämta ut REK brev till spädbarn?
  • Novaliss

Båda föräldrarna ska skriva på avin men det räcker med att en hä'mtar ut.. bådas leg ska visas också..

• E1981

jag jobbar med posten, och tyvärr blir det lite knepigt. Om ni är två som har vårdnaden måste ni båda skriva under avin samt legetimera er samt att ni måste ha födelsebevis där det står att ni är vårdnadshavae för barnet.

• E1981

då antar jag att barnet inte har egen id/pass.

• Ensan

Oj, det är ju tom mer invecklat än att skaffa pass till bebisen..

• lurv

Vi fick inte hämta ut REK till Peps trots att vi var med bägge 2.

• mimmipigg

lurv: Hade ni med födelsebevis också?

• lurv
    mimmipigg skrev 2007-09-12 21:07:17 följande:
    lurv: Hade ni med födelsebevis också?
    Japp, enligt den damen så fick hon inte ens uppge vem som hade skickat brevet så vi kunde kontakta dom och få det skickat till oss istället. Hon sa att alla REK var tvugna att kvitteras personligen.
  • mimmipigg
    lurv skrev 2007-09-12 21:23:47 följande:
    Japp, enligt den damen så fick hon inte ens uppge vem som hade skickat brevet så vi kunde kontakta dom och få det skickat till oss istället. Hon sa att alla REK var tvugna att kvitteras personligen.
    Men HUR ska ett spädbarn kunna kvittera? Ska dom dregla lite på lappen eller???
  • lurv
    mimmipigg skrev 2007-09-12 21:30:45 följande:
    Men HUR ska ett spädbarn kunna kvittera? Ska dom dregla lite på lappen eller???
    Vi föreslog att han skulle få sätta sitt tumavtryck på lappen men det gick inte det heller
  • Ensan

Hur gick det då?? Fick ni brevet till slut, eller är det fortfarande ett mysterium??

lurv skrev 2007-09-12 21:23:47 följande:
  • Lovley

varfö skickar man brev till en bebis? och inte till barnet förälder?

• lurv
    Ensan skrev 2007-09-12 21:59:19 följande:
    Hur gick det då?? Fick ni brevet till slut, eller är det fortfarande ett mysterium??
    Nope vi fick inget brev och vet fortfarande inte vem det var ifrån
  • BubbelGuppie

lurv: jag hade anmält henne för det är vårdnadshavarna som ska skriva på precis som de andra har skrivit.

• lurv
    BubbelGuppie skrev 2007-09-13 08:42:33 följande:
    lurv: jag hade anmält henne för det är vårdnadshavarna som ska skriva på precis som de andra har skrivit.
    Nu är det ju snart 1½ år sedan så det är ju överspelat för vår del. Vissa REK går inte att hämta ut även om man är vårdnadshavare eftersom de måste kvitteras av adressaten personligen.
Svar på tråden Hur hämta ut REK brev till spädbarn?