längtar efter litet knytt skrev 2007-09-13 22:00:58 följande:
FrökenFräken84 - Jag håller med dig, men när jag pratade med försäkringsbolaget och rakt på sak frågade vad som skiljer så sa de att det inte var något. Min egen försäkring täcker mitt barn från v26 (tror jag att det var) tills dess att det är 6 månader, och täckte då allt som gravförsäkringen gö
r.Om man är osäker så kan man ju ringa dem och höra. Ibland vill ju företag sälja så mkt det går, och vi gravida vill ju gärna måna om våra ofödda barn... Och om man inte har en egen sjukförsäkring så är ju en gravförsäkring jättebra! Jag kommer inte att skaffa ngn, men jag kan inte säga att det inte finns något i någon gravförsäkring som inte är extra, ring upp företaget och fråga!
Jo jag ska ringa dem och höra
Sean tror jag det kan bero på vad man har för annan försökring oxå, du had eju trygg hansa redan så det kanske är annorlunda då. Jag har föräskring genom mitt facl och där tex så kan man teckna en extra barn försäkring när man fått barn som gäller barnet men det finns inget så vitt jag vet som täcker för bebis i magen. Men det är ju värt att kolla upp iaf. Som du säger företag vill ju sälja så mycket det går.