• Anonym (Orolig)

Blod i avföringen...

Var på toa nyss och såg till min fasa att jag hade bajsat blod, mörkt rött blod. Jag har inte känt nåt särskilt i magen och så. Det enda jag kan komma på är att jag hade näsblod imorse när jag vaknade, kan det vara det? Det är ju 8 timmar sedan, kan maten (och blodet) gå igenom kroppen så fort...?

• Svar på tråden Blod i avföringen...
  • Anonym (Orolig)

*puffar*

• kasa

Ring till sjukvårds upplysningen !
    Det där med blod i bajset e ALDRIG bra.
    MVH Karin

• Anonym (samma här)

Jag gjorde det för en månad sen. Slemigt och blodig.... lite grann i tre dagar. kollade aldrig upp det för jag blev livrädd. och sen slutade det och har inte kommit tillbaka. Det kan vara nåt så simpelt som ett blodkärl som brustit bara.....MEN överallt står att man alltid ska kontakta läkare om man har blod i avföringen.
    Hoppas det inte är nåt och lycka till!

• Anonym

Tror inte det har med näsblodet att göra. Isåfall måste du ha svalt mängder med blod när du sov, om det ska synas i avföringen! Att blodet var mörkt tyder på att det kommer längre "uppifrån" i tarmkanalen. Annars om det är hemorrojder tex, brukar det vara ljusrött (alltså färskt blod). Det behöver inte vara nåt allvarligt och jag menar inte att skrämma upp dig, men ta kontakt med vårdcentralen!

• Anonym

Min sambo fick så när han hade magsår =( Men det hade du ju kännt av på annat sett iofs.

• Anonym

Generellt sett: om blodet är klarrött och färskt ingen fara. Annars KAN det vara något allvarligare, men ytterst ovanligt. Jag hade vanliga hemoroider (vilka inte ens gjorde ont, utan fick göra en udnersökning för o upptäcka) som blödde.

Svar på tråden Blod i avföringen...