• idiblon

Naken i bastun?

Ja, det hade uppfattats som att du fiskade efter att få visa hud. Så överdjävligt kan det väl inte va med lite frotté över sig, att du inte kan skyla dig i sällskap med andra?

• idiblon
    Tsarbabe skrev 2007-09-14 08:49:33 följande:
    Jag bastar inte med frotte eller någon annan handduk för den delen och kommer aldrig i hela mitt liv göra det...att bada bastu är en rening för kroppen och genom att "skyla" dig med handdukar och annat så renar du inte kroppen...
    Okej, synd att du ska behöva köra ut mig för att kunna njuta! Jag menar att man kan väl basta helnaken när där inte är andra som tycker det är obehagligt inte är i närheten i sådana fall. Vore det jättesvårt?
  • idiblon

Tsarbabe: Det jag menar är att man inte ska utgå från att alla tycker det är så "naturligt" med nakenhet, utan att man måste känna av stämningen. Hellre skyla sig lite än ta för givet att alla är bekväma med situationen.

• idiblon
    Tsarbabe skrev 2007-09-14 09:07:53 följande:
    Andra behöver inte ha samma åsikt som jag har om nakenhet. Man jag skyler mig inte för att andra är obekväma av att se mig naken. Då kan de gå ut och vänta tills jag bastat klart.
    Ja, precis, det var den egoismen jag syftade på. Schysst att inte kunna anpassa sig lite efter andra.
  • idiblon
    Tsarbabe skrev 2007-09-14 09:10:35 följande:
    Varför ska jag anpassa mig till den mån att min kropp kommer må sämre av det? Som sagt. Bastun renar kroppen (därav använder vi även ris i Finland som ett hjälpmedel till renandet). Varför ska jag då sätta mig i en bastu och förstöra det för att någon stör sig på min nakenhet? Egoist? Javisst!
    Ja, varför ska man vara tillmötesgående och nå en kompromiss!? Varför? Beats me.
  • idiblon
    Tsarbabe skrev 2007-09-14 09:15:32 följande:
    Fast då är det ingen kompromiss. Jag vill bada bastu naken. Du vill att jag skyler mig. Antingen är det du som får din vilja igenom eller jag, och jag kompromissar inte med människor jag inte känner....
    Kompromissen är att du skyler dig LITE, du behöver ju inte vara heltäckt.
  • idiblon
    CUFC skrev 2007-09-14 11:49:56 följande:
    Helt rätt!
    Respektlöst! Jag avskyr exhibitionism. Folks kroppar är fula och avtändande och jag vill att folk ska förstå det.
  • idiblon

CUFC: Ja, problemet ligger hos mig! Men varför kan inte folk kompromissa?

• idiblon

Tsarbabe: Ja, jag vet att problemet ligger hos mig. Kan man inte kompromissa med folk som har problem? Då har man också problem.

• idiblon
    Tsarbabe skrev 2007-09-14 14:49:16 följande:
    Fast jag har ju redan erkännt att jag är egoist eller hur? *ler*
    Ja! Jag fascineras av hur man kan vara så obrydd över att folk äcklas av en. Coolt!
  • idiblon
    CUFC skrev 2007-09-14 14:51:39 följande:
    Komprimissen blir ju antingen till a eller b fördel... Detta är ju nått det inte går att kompromissa i.Antingen utan eller med... det finns inget mellanläge. eller tja det skulle väl vara med handuken på ena låret.
    Nej nej, det skulle vara att enbart dölja det privata! Det lilla borde inte vara något problem.
  • idiblon
    Tsarbabe skrev 2007-09-14 14:53:37 följande:
    Lär dig livets stora gåta: Älska, glömma och förlåta!Jag tänker aldrig i hela mitt liv må dåligt över att andra människor äcklas över min kropp. Det är inte mig det är fel på utan deras sätt att se på folk. Det är dem det är synd över.Så du har rätt. Jag bryr mig inte ett skvatt över att någon tycker jag är äcklig. Finns andra saker i världen man kan bekymra sig över
    Ja sa ju det, coolt! Jag har svårt att älska folk med så stor egoism bristande självinsikt. Jag äcklas av dem. Jag vet, det är mitt problem!
  • idiblon
    CUFC skrev 2007-09-14 14:54:50 följande:
    Jag blir äcklad av folk som röker eller folk som grovhånglar på stan, men jag säger inte åt dom att gå därifrån, eftersom jag vet att världen inte kretsar runt mig.
    Haha, nej för Guds skull, jag hade inte sagt åt någon att gå ut ur bastun heller, jag hade naturligtvis avlägsnat mig själv! Men på samma sätt som att folk kan tillmötesgå genom att inte röka eller hångla mitt bland folk så kan folk skyla sig i bastun.
  • idiblon
    CUFC skrev 2007-09-14 14:59:38 följande:
    Oh en fri tolkning av sista meningen, intressant...Okej så det är alltså kön som du äcklas av?Så om alla sitter med sina jäsiga svällande nakna kroppar och svettas och väller ut över bänken så är det okej, så länge dom har en liten handuk för lilla könis?
    Jag äcklas av att folk klär av sig på de ställen där de i övriga fall alltid är klädda! Hud får man räkna med.
  • idiblon
    NadiaMi skrev 2007-09-14 15:25:59 följande:
    Folk har inte "alltid" underkläder på sig.Många sover nakna t.ex. och bara det är upp emot en tredjedel av dygnet utan några täckande plagg över "dedär osebara delarna".
    Du vet precis vad jag menar.
  • idiblon
    NadiaMi skrev 2007-09-14 15:39:07 följande:
    idiblon skrev 2007-09-14 15:34:43 följande:
    Gör jag?Och jag som försökte vara lite ironisk och påpeka att det för många är ganska naturligt att inte täcka över väl valda delar av kroppen så snart det är andra i närheten.I synnerhet på badhus och i bastun...Även om jag själv gärna behåller handduken på i sällskap jag inte är helt bekväm med.
    Jag hajjar din poäng nu! Jag vidhåller då istället att man täcker vissa delar när man är bland folk, hur enkelt som helst!
Svar på tråden Naken i bastun?