Ni som flyttat utomlands....
Vad gjorde ni med alla era grejer hemma i Sverige?
Magasinerade? Hyrde ut tillsammans med hus/lägenhet? Tog med? Sålde?
*undrar*
Vad gjorde ni med alla era grejer hemma i Sverige?
Magasinerade? Hyrde ut tillsammans med hus/lägenhet? Tog med? Sålde?
*undrar*
Det ligger på min pappas vind. Jag bodde bara i en etta innan så jag hade inte så mycket saker.
Jag flyttade inte sà làngt, Frankrike, sà jag packade in det allra viktigaste i en skàpbil sen körde min pappa ner .
Har dock fortfarande lite grejer kvar i Sverige...
Har hos mina föräldrar i ett extraförråd de hyr. Men precis som Karpet hade jag bara en etta så jag hade inte så himla mycket. Dock fullt möblerat med säng, bokhylla, köksbord+ stolar osv.....Lägenheten ( hyres ) sade jag upp.
Tack för era svar, vill gärna ha fler så jag *puffar*
Vi tog med det mesta eftersom vi inte behöll vår lägenhet i Sverige. Lämnade kvar en del hos våra föräldrar inför framtida sommarstugeinköp. Det vi inte ville ha kvar sålde vi på loppis.
När jag flyttade utomlands första gången var jag bara 20 och hade inte så mycket saker så det blev en resväska. När jag sen flyttade "hem" till sverige med man och en dotter hyrde vi en lastbil och tryckte in alla saker vi hade. Nu när vi ska flytta tillbaka utomlands funderar vi på att köpa ett släpp och trycka in det vi får plats med och sälja resten.
Mannens företag betalade en container för oss som tog en månad att få hit. Vi gjorde oss av med en stor del av våra grejor innan för att inte släpa men en massa saker som vi inte behövde. Lägenheten såldes efter ett halvår då vi visste att vi skulle bli kvar här.
Jag hade mycket i kallaren hos min farmor, men min syster samt kusiner har plockat ut det de vill ha, sedan har jag givit onskemal om vart resten ska ga.. Jag var hemma i varas och hamtade det sista som jag sjalv ville ha.. Resten har givits till myrorna..
Sålde och slängde det mesta och sparade speciella saker i kartonger som står hos en kompis.
Vi skulle bara vara borta 2 år först så vi kollade vad det skulle kosta att magasinera. Det visade sig vara dyrare än vad typ hela bohaget var värt - så vi sålde det mesta av möblerna. Resten stuvade vi in hos bekanta och släkt. När vi sedan bestämde oss för att bo kvar så flyttade vi över allt (företaget vi jobbade på betalade). Jag bor i England förresten.
När jag flyttade till USA som 20-åring hade jag inte mycket, och det jag hade fick plats hemma hos mamma och pappa. När jag 7 år senare flyttade hem till Sverige igen tog vi (min man och jag) med oss det mesta... alldeles för mycket onödigt skit!
Nu... 3½ år senare... är en flytt till USA på tapeten igen och blir det så, då kommer vi absolut INTE ta med oss hela bohaget igen! Då kommer det endast bli personliga saker och några få favoritmöbler!
resten säljer vi!!!
Tänk om det var så lätt:)
Jag ska sälja bort mina möbler tänkte jag, inför min resa till usa dock är jag kanske lite girrig men jag vill inte sälja mina nya möbler för halva priset ju..suckk..La ut bland annat min nya säng som är 3månader gammal för 1500 under priset då räknar jag inte med bennen och så, fick skambud på 2,500 2,000.
Hahah det var inte illa..
Själv så gick jag och köpte allt nytt i maj till min nya lya...men tror du jag bor kvar då ? nopp icke nu ska jag visst ut och resa utforska världen. Har i princip ett helt första boende sett helt nytt hemma och komemr behöva sälja dessa
Ibland bara ibland så är man sin egna värsta fiende