• Babsi

Förhudsinflammation?

Finns det någon här som har erfarenhet av förhudsinflammation (balanit) hos små pojkar?
    Sonen som snart är 3 år (använder fortfarande blöja) har denna veckan varit väldigt röd och irriterad i stjärten, pungen och på undersidan av snoppen. Det som kvarstår nu är en något rödare/rosigare snopp än vad han brukar ha och jag upplever den som lite svullen. Vi får inte lov att röra snoppen på honom för då blir han jätteledsen och när vi bytte blöja på honom tidigare i kväll så fanns det spår i blöjan som jag tolkar som flytningar. Satte honom i badkaret en stund och då sa han att det inte gjorde ont längre.
    Finns det något man kan göra för att underlätta för honom mer än att tvätta/skölja med vatten? Någon salva kanske?
    Tacksam för svar då jag lider med lillkillen när han har så ont.

• Svar på tråden Förhudsinflammation?
  • Wkd chick

När min son hade det va snoppen jätte röd å svullen.. deyt va nu i sommras. fick rådet att INTE ha blöja på natten på honom å lufta så mkt det bara gick ( den natten blev han blöjdri på natten helt samt på dagen) vi fick gå till bvc efter att vi ringt sjukv upplysningen. på bvc så sprutade hon sterilt vatten? å gjorde rent 1.5 dag senare va det bra :) jätte jobbigt för honom att ha så ont.. tyckte så synd om sonen.. de man kan göra e att gå till bvc eller bada å försöka tvätta runt omkring å med en tops fast det gör ont..

Hoppas han blir frisk snart!

• Babsi

Tack för snabbt svar.
    Skall ringa till BVC imorgon när dom öppnar för att höra vad dom tror. Tror annars att sonen mer än gärna bosätter sig i badkaret hela helgen.

• Wkd chick

jag hoppas han blir bra snart.. ring till sjukv upplysningen om du vill oxså å fråga om de vet ngt bra. Lycka till Hoppas
    han snart blir bra från detta snart!

Babsi skrev 2007-09-13 20:01:14 följande:
    Tack för snabbt svar.Skall ringa till BVC imorgon när dom öppnar för att höra vad dom tror. Tror annars att sonen mer än gärna bosätter sig i badkaret hela helgen.
Svar på tråden Förhudsinflammation?