• Diorlover

Ultimata presenten för nybliven mamma & bebis?

Ja en kollega till min sambo ska ha bebis om fyra måander när vi fick vår kille fick vi några klädesplagg av henne men det känns så tråkigt.. vad hadu du velat få nrä du va nyförlost och ahde fått din lilla skatt? vad passar både till mamma & barn. priset kvittar.

• Svar på tråden Ultimata presenten för nybliven mamma & bebis?
  • herilane

Jag hade också blivit jätteglad om jag hade fått en bärsjal i present. Nu tog det en månad innan jag upptäckte sjalar, och oj vad bra det var!

Jag fick några bra presenter av mina kollegor. Dels en lekmatta, en lite häftigare modell (när jag själv kanske skulle köpt något mindre och enklare). Den använde vi länge. Och dels en Grobag sovpåse. Den visade sig vara jättebra när dottern blev lite större och sprattligare och alltid sparkade av sig täcket tusen gånger innan hon ens hade somnat.

• Lejonmamman
    Jonna79 skrev 2007-09-13 23:10:41 följande:
    Har iaf hittat en bra present att ge till nyblivna mammor:www.stylishmom.se/booby-reminder-87.htmlEtt armband som hjälper en att komma ihåg vilket bröst man ska amma på. Har köpt ett både till mig själv och till syrran som ska ha barn snart!
    kul grej men då ska man juockså komma ihåg att flytta armbandet...hahaha
  • Snarkofagen

Jag tänker gör ett litet typ första hjälpen-kit till nästa mamma. I det ska jag stoppa en Näsfrida, Nezeril, koksalt, nagelsax, bröstvårtskräm och annat som är bra och ha som man oftast inte tänker på. Kanske att jag klämmer ner en liten godispåse till mamma också

• elee

Ett presentkort på nån skön behandling till mamma.

• Knyttet88

Presentkort på ngn typ av masage för man är så mörbultad i kroppen efter 9 månaders grav samt förlossning. Detta kan man ju använda när man har slutat amma och bara vill ha en stund för sig själv. LYX!!!!!!!!!
    Det hade jag i alla fall velat ha. Man kanske kan få i efterskott av maken?

• madicken75

bästa boken om mig.. den är super härlig.. och en bra dvdbox.. mycket amning framför tv´n i början ..

Svar på tråden Ultimata presenten för nybliven mamma & bebis?