Inlägg från: Mamisita |Visa alla inlägg
  • Mamisita

** Pimp My Hyresrätt ** Del 4

Det var länge sen man var här inne och kollade.... Måste fråga vad har ni för köksmöbler? Vi har jokkmokk bord och stolar från IKEA och är så less på det. Funderar på vad man kan göra för att piffa upp det eller kanske man ska köpa nytt? Några förslag?

• Mamisita

mammab: föresten jättesnygg matta har funderat på samma eller IKEAs version.

• Mamisita

Wt: jag funderar på något av dessa alternativen:

- måla bordet och stolarna antingen i svart eller vitt

- sy överdrag åt stolarna och klä in dem
    - köpa nya stolar

Vet inte vad som blir bäst, hade jag råd skulle jag köpa helt nya köksmöbler...

• Mamisita
    Vickivire skrev 2007-11-02 11:30:25 följande:
    Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och börjat blogga. Rensat ut alla idé bilder på fl för att ha dem på ett ställe. Bloggen handlar naturligtvis om att förvandla och förhoppningsvis förbättra trots att man bor i en hyresrätt.www.nearthebothniansea.blogspot.com/
    Roligt att se hur mycket inredning faktiskt gör jätte fint!
  • Mamisita
    WhiteTrash skrev 2007-11-03 14:36:03 följande:
    Kan man måla det vitt tro?? Blir det fult? Är riktigt less... och så nu då vi snart ska flytta skulle jag vilja göra någon förändring...
    Borde väl gå att måla vitt?? Tror jag ska ge mig på mörk färg ändå, eller ha vita stolar och svart/brunt bord eller tvärtom? Har lite hallmöbler att måla först...
  • Mamisita
    smålandstös skrev 2007-11-06 11:25:02 följande:
    Har ett sovrum (pojkrum) som ska göras om till flick/bebisrum.Nu är det en mörk blå fond vägg & tre andra ljusare blå väggar.Vill gärna göra det gult. Jag har tänkt att måla, vill inte tapetsera.Är det nån som har nåt förslag på hur jag ska gå till väga för att inte det blåa ska skina igenom & förlslag på färger, kanske rent av lite bilder.Har också ett annat rum där jag vill göra en fondvägg randig, i rosa & brunt. Är det svårt att få till ränderna själv??
    Grundmåla först kanske? Målade själv om vår hall nyss som var blå till vit, det tog några varv innan det blev bra. Vi har anvnt oss av tejp för att måla ränder, fungerade bara bra. Bara se till att mäta så att det blir rakt och snyggt.
  • Mamisita

vickivira: så kreativa ni är, blir riktigt imponerad Tänkte försöka ge mig på att sy stolsöverdrag fast för sitsen också bara jag får tid, såg ju bra ut hos er. Så roligt att se före och efter bilder, ångrar att jag inte tagit så många kort så man kan jämföra hur det såg ut innan vi fixat lite.

• Mamisita

Queenie: så fint ni har det Vill också inreda barnrum!

flowerLowa: vilken drömlägenhet det låter som, inte avundsjuk alls...inte alls....Flört

Vill också flytta till större men det blir aldrig något ledigt. Funderar på att köpa en större bostadsrätt eller hus men väntar ett tag för att se vad som händer på fastighetsmarknaden.

WhiteT: orkade inte fixa med bordet så vi köpte nytt istället.

Hade tänkt försöka måla om i köket. Nu är det någon slags beige färg men jag ska måla vitt och tapetsera en fondvägg. 

Just nu sitter det också några vitrinskåp som förra hyresgästerna lämnade efter sig. Inget större fel på dem men de sitter så konstigt till. Kan man ta ned dem och sätta ben på dem och göra det till en sideboard tror ni? Dessutom så har de på glaset som ett fult rutnät som jag skulle vilja ta bort, vet någon hur man tar bort sådant från glas? Funderar på att frosta glaset iställer om det går?  

Vill göra allt nu på en gång, vill bara vara hemma och fixa synd att man måste iväg och jobba också 

• Mamisita

Hej och välkommna alla nya

Sara E: tror det var någon här som målat kakel och de var nöjda med resultatet. Tyvärr kommer jag inte ihåg vem det var...

aelli: Hela rummet är brun/prickigt inte bara en fondvägg? Om hela rummet är brunt så tror jag det blir snyggare med ljusare möbler. Tror det kan bli en aningen mörkt med svarta möbler. Men det är svårt att veta utan att ha sett rummet.

Någon som kan tipsa om en stor vas där man kan ha trollhassel eller andra "kvistar"?

Nu är vi hyffsat klar med köket, nu ska det bara inredas och ev inhandlas ett nytt skåp eller vitrinskåp.

• Mamisita
    flowerLowa skrev 2007-12-02 11:02:29 följande:
    hej allihopa! Nu har jag fotat lite och lagt ut lite bilder på vår lägenhet..  enjoy!
    Så skönt med uteplats, något jag verkligen saknar nu när dottern blivit större och mer mobil. Som tur har vi havet och stranden på ca 10min promenadavstånd så man kan fly ut dit på sommaren.
Svar på tråden ** Pimp My Hyresrätt ** Del 4