** Pimp My Hyresrätt ** Del 4
Jag är gärna med då vi på lördag flyttar från Bostadsrätt till Hyresrätt. Vill göra den fin, mysig och hemtrevlig men har inte helt koll på vad man får och inte får göra.
Jag är gärna med då vi på lördag flyttar från Bostadsrätt till Hyresrätt. Vill göra den fin, mysig och hemtrevlig men har inte helt koll på vad man får och inte får göra.
Vi får tapetsera om så länge det är fackmannamässigt gjort. Även måla. Så vi har tapetserat om i sovrummen och vardagsrum/hall. Blev riktigt bra! Flyttar från en 2:a till en 3:a för att dottern ska få eget rum. Lägga golv tror jag vi får. Skulle vilja göra det i köket men det får vänta. Idag har vi varit där och pysslat lite. Börjat sätta ihop lite nya möbler och sen kom nya sofforna idag, super! Dock är jag besviken på hyresvärden. Vi har en spricka i ett av handfaten i badrummet, badrumsdörren är stött och ful, dörren till KLK saknar låsbrickor, är grå i stället för vit (som övriga dörrar) och även den trasig men det tänker det inte åtgärda utan menar att det är vanligt slitage?
Nwj, vi gjorde det inte själva utan förre hyresgästen gjorde det åt oss då han hade en del han hade fått åtgärda ändå annars. Han var inte utbildad men gjorde det snyggt och bra. Vad de menar med fackmannamässigt här är att man inte måste vara utbildad men det måste se ut som att det är gjort av en fackman annars kan man bli skyldig att ersätta hyresvärden eller åtgärda när man flyttar.
Vi har börjat flytta en del redan men bor kvar i gamla lgh tills på lördag när stora flyttlasset går. Skulle fotat nya lgh idag hade jag tänkt men har lyckats packa ner kameran och kommer inte ihåg i vilken låda den ligger. Flyttar från en 2:a på 60 kvm till en 3:a på 83 kvm. Blir en omställning att bo i hyres i stället för br.
Men det blir nog bra, blir ju vad man gör det till.
Ang inredning så blir det en del nya möbler och en del som vi har sen innan. Inredningsstil vet jag inte riktigt. Har börjat gilla shabby chic men vi får se.
Du då?