pappas mormor?
vad kallar man pappas mormor med ett smidigare namn. mammas mormor blev ju gammelmormor men pappas mormor då?
vad kallar man pappas mormor med ett smidigare namn. mammas mormor blev ju gammelmormor men pappas mormor då?
Mommi är vår men hon har hetat det för alla så går vidare ![]()
gammelmormor det med,
Farmors mor kanske?
För oss är det gammelfarmor...
vi har alltid sagt farmor (namn) till min pappas mormor för han växte upp hos henne och han säger mamma så det kommer nog bli att mina barn får säga farmor (namn) så länge hon lever...
både min och makens mormor är "mormor förnamn"
vill man använda gammelvarianten så blir det gamlamormor för båda mormödrar, ens mormor kan ju aldrig vara något annat än mormor. *ler*
Om din farmor fortfarande fanns i livet vad skulle hon bli enligt dig? (Där blir ju kontruktionen likadan som pappans mormor)
Vi använder oss av namnet till ex. gammelmormor Svea och gammelmormor Stina... Annars är det bara mormor och farmor för dom närmaste...
Det är knepigt med många generationer..
Vi hade en tid så att min pappas mormor levde..gammel/gammelmormor..lite långt så där valde vi bara hennes namn.
I Usa använder man nonna..men det blir kanske konstigt...
Lycka till!
gammelfarmor har vi sagt... =)
Farmors mor
Morfars far kallar vi min farmor!
hon sa själv ifrån att hon inte ville vara gammelfarmor. Hon tyckte att det lär så gammalt!
Min mans mormor kallar vi bara vid namn, men det beror nog mest på att min man träffade henne för första gången i vuxen ålder! ![]()
min morfar är bestefar för han bor i norge så vi tog det norska namnet, sambons farmor, farfar och morfar finsn inte längre i livet. Min mormor är gammelmomma för hon va momma för mig. Men de är klurigt det där lr hut
mammas mormor var alltid morAlva för mig. Men vi har inte hittat nått bra namn nu. vi får klura lite
Min mormor och mannens mormor blir gammelmormor för oss. Min farmor och mannens farmor blir gammelfarmor.
Gammelmormor där också antar jag....lite förvirrat det där tycker jag med. Men det ÄR ju pappas mormor och därför bör det bli gammelmormor där också.