• Klickla

Förskolor i Malmö

Vänder mig till er som har era barn på förskolor i Malmö.
    Vilken förskola är er favvo?
    Jag har börjat titta runt lite på olika förskolor, det är i och för sig inte dags än att inskola vår son. Men man vet att där finns långa köer, så det är bäst att vara ute i god tid!!
    Skriv gärna varför er fsk är så bra.

• Svar på tråden Förskolor i Malmö
  • guldplutt

var i malmö bor ni? vår tjej går på uteförskola i vintrie, det hör till limhamn/bunkeflo. där är jättebra, hon trivs som bara den!

• Klickla

Vi bor i centrum.Men jag är även intresserad av andra som inte ligger omkring här.Är det en kommunal eller privat fsk?
    Hur pass involverad är ni som förälder på den fsk?

• guldplutt

det är en kommunal fsk. det är inget föräldrakooperativ eller så, så jag tror inte man måste vara mer involverad än man själv önskar. men vi har bara positiva erfarenheter såhär långt. hon har bara gått 1,5 månad, men trivs jättebra. miljöerna är superfina, förskolan ligger i en gammal prästgård med jättestor lummig trädgård, och det ligger hästgårdar runtomkring.

• Malmömamma
    MÅSTE tipsa om denna rapport som en kompis blev tipsad om av en läkare:
    www.med.lu.se/content/download/52474/336373/file/Milj%C3%B6medicin_Malm%C3%B6f%C3%B6rskolor.pdf

Det är utvärdering av Malmös förskolor som arbets och miljömedicin i Skåne har gjort - här kan man svart på vitt se hur ofta t.ex. toaletterna städas, om lekredskapen besiktigas, om skolan har mögel eller fuktproblem etc. några år på nacken nu visserligen men det närmaste en heltäckande bild som jag sett! Jättestor skillnad mellan de olika stadsdelarna dessutom så man kanske ska sattsa på barnomsorg utanför centrum! Tycker alla föräldrar borde ha möjligheten att se och läsa sådana här rapporter som sin kommuns förskolor. Ska tydligen finnas liknande för Helsingborg.

Skippa den tråkiga texten i början - det är i slutet av rapporten som alla tabeller finns så att man kan jämföra förskolorna!
  • Alexe

Måste telefonfavorita o kolla undersökingen sen när jag är vid dator.

• YlwaMarie

åå Vilken bra tråd har just flyttat till Limhamn från en annan stad och nu ska sonen in på dagis. Och man känner sig lite vilsen i detta !

• Dixie

Vilken bra länk!

YlwaMarie - våra barn har gått på Kritan i Limhamn, och vi var mycket nöjda med den förskolan - det är ett föräldrakooperativ!

Svar på tråden Förskolor i Malmö