• vindvilja

Bästa krämen för röda kinder?

Jag har väldigt röda kinder (någon form av rosacea) och letar och letar efter något som kan hjälpa till att lugna det hela. Jag testade MD-fomulations "Critical Care Skin Repair Complex" och den var jättebra, men alldeles för dyr och odryg för att jag ska kunna fortsätta använda den. Finns det någon annan kräm som fungerar likande, eller iallafall nästan lika bra? Någon som har några tips?

• Svar på tråden Bästa krämen för röda kinder?
  • MaddeMamman

loreal har heltäckande krämer

• vindvilja

Jag tänkte mer på hudkrämer och inte foundations.

• Lilu

Jag har oxå röda kinder....och lite på hakan och pannan. Jag köper en liten gul tub på Make up store som neutraliserar det hela. Prova den. den ser liten ut. Men jag köpte min i oktober i fjol och den är inte slut än 

http://www.makeupstore.se/sesv/products/base/neutralizer  gå in här och kolla. Så ser den ut

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
  • Flummig

Rekommenderar Biotherms serie för just känslig hy. Dämpar rodnaden totalt, dessutom parfymfri och konserveringsfri serie. Jätte skön konsistens och lukt, och som sagt dämpa rodnaderna helt!

Rekommenderas

• gothia

Biotherm har jättebra om man har lätt för att bli röd och irriterad. Jag har använt aquasource den gröna,tyckte cremen var bättre än gelen.

• leam

MD FORMULATIONS Critical Care Calming har jag använt när det har blossat upp. jag har också rosacea. Men den är inte heller billig.
    Jag har hittat MD-fomulations "Critical Care Skin Repair Complex" i stor tub till ett bra pris på eBay:

cgi.ebay.com/MD-Formulations-Critical-Care-Skin-Repair-FREE-SHIP_W0QQitemZ190130569835QQihZ009QQcategoryZ67473QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Du kan messa säljaren och fråga i fall det går bra att posta till Sverige. Jag brukar samtidigt passa på och fråga i fall de kan skriva GIFT och ett lågt belopp i tulldeklarationen.

• Fridapida

Dermalogica har en ny produkt som ska lindra det röda från att synas. Jag vet inte hur vårdande den är, men det är trots allt dermalogica. Kommer inte ihåg vad den heter, något "redness". Cremen är grön och väldigt lätt i konsistensen.
    Grönt neutraliserar som bekant rött... Kostar väl ett par hundra kan jag tänka.

• vindvilja

Får gå och skaffa mig ett prov på Biotherm då. Fick ett prov på Lancomes Hydra Zen när jag var på Kicks senast, men Lancome brukar vara rätt så starka, plus att de luktar rätt så mycket.

Dermalogicas kräm verkar ju vara jättebra, iallafall på pappret. Någon som testat den? Är den dryg? Kan tänka mig att den kostar hutlöst mycket, men bara den är dryg så kan det ju vara värt det.

• Fridapida
    vindvilja skrev 2007-09-24 15:56:23 följande:
    Dermalogicas kräm verkar ju vara jättebra, iallafall på pappret. Någon som testat den? Är den dryg? Kan tänka mig att den kostar hutlöst mycket, men bara den är dryg så kan det ju vara värt det.
    Jag har inte testat den, men jag ska! Jag tror den kostar drygt 300 kr. Alla deras produkter är dryga så jag tror nog inte denna är ett undantag. Den var väldigt lätt i konsistensen.
  • vindvilja

300 kr är ju ingenting... Kollade på Hydra Zen som jag fick prov på och den kostade 500 kr. Man borde ju kunna få ett prov på Dermalogicas också, fast hudteraputer brukar vara lite kinkiga med sånt...

• Fridapida
    vindvilja skrev 2007-09-24 16:10:58 följande:
    300 kr är ju ingenting... Kollade på Hydra Zen som jag fick prov på och den kostade 500 kr. Man borde ju kunna få ett prov på Dermalogicas också, fast hudteraputer brukar vara lite kinkiga med sånt...
    Men det skadar inte att kolla! Dermalogica är inte så dyra som man kan tro.
  • Emelie Tt

Det finns en jättebra kräm mot just detta som heter Rozex. Den är visserligen receptbelagd men om det är rosacea du har kanske det vore en idé att uppsöka läkare?

• Fredrika1

Jag har rosacea och anvander Exuviance (www.neostrata.com/exuviance )som funkar jattebra pa rosacea-hud. Jag koper via E-bay och da blir det inte sa dyrt.

Deras Rejuvenating Treatment Masque ar helt underbar!

• k a t t a

Det finns även en från Darphin, minns inte just vad den heter. Har för mig att den kostar runt 500, men är rätt dryg. Kolla på Åhléns så kan du få en liten provtub!

Svar på tråden Bästa krämen för röda kinder?