• FH Mamma

Ni med fleråriga växter på balkongen..

Vad gör ni med dom vintertid?
    Jag har en ros, en löjtnantshjärta och en kaprifol på balkongen och tyvärr så har jag ingen inglasad balkong så jag tror det kan bli för kallt för dom.

Ställer jag in dom inomhus så blir de väl knasiga.

Kanske i matkällaren?

• Svar på tråden Ni med fleråriga växter på balkongen..
  • Thursday

När jag hade det så byggde jag en liten bur med kompostgaller och fodrade med frigolitskivor i botten och på sidorna, och så säckväv och frigolit och ett galler till uppepå. Övervintrade en ros, en vinbärsbuske, en lite gran, perenna kryddor med mera på det sättet.

• FH Mamma

idispidis vilken bra idé.. vart får man tag på frigolitskivor?

• Thursday

Vilken byggmarknad som helst. Kompostgallrena var ju bara för att skivorna inte skulle flyga bort, men man fick karva till skivorna för att passa i gallerburen så då lade jag det bortskurna i botten. Det är viktigt att det inte kommer för mycket regn/snö i krukorna så att det inte står och ruttnar, så se till att lägga ordentligt med säckväv över och runt krukorna.

• Disan

Idispidis råd är ju jättebra, annars fungerar matkällaren också, om den inte är för varm. Helst prec över nollan skall det vara. Om du har dem ute, tänk på att krukorna är frostsäkra och inte för små! Då fryser plantornas rötter...

Svar på tråden Ni med fleråriga växter på balkongen..