Recept på kyckling gryta??
Snälla kan ni inte tipsa mig om en kyckling gryta?
Helst ska det vara med tomatsås...
Tacksam för alla recept!
Snälla kan ni inte tipsa mig om en kyckling gryta?
Helst ska det vara med tomatsås...
Tacksam för alla recept!
snälla folk.. :) ingen som har några tips?
*Grillad kyckling/ alternativt vanlig kycklingfile stekt o smaksatt med salt o peppar i bitar
*4dl mellangrädde
*majskorn
*champinjoner färska
*soja
-Bena ur den grillade kycklingen och skär den i bitar
-bryn kyckling, majs, champinjoner
-häll över grädde
-soja
-låt putta ett par min
-servera med ris eller pasta
stek kyckling file i bitar häll över tacosås mild+3dl matlagningsgrädde. Man kan även ta med banan bitar i och reda såsen om man vill ha den lite tjockare...servera med ris.
Obs ta tacosås mild inte mellan eller stark för såsen blir starkare när den är varm.....
-Kycklingfile 500g
-2 msk röd currypasta
-2msk olja
-2 msk fisksås
-en burk kokkosmjölk
skär och stek kyckling i stekpanna
sätt olja i en annan panna och tillsätt currypastan, rör ut den
tillsätt fisksås och kokkosmjölken puttra 5-10 min servera med ris pasta eller äggnudlar...
just ja, lägg i kycklingen oxå såklart o sen puttra i 5-10 min
matlagningsgrädde
hönsbuljong
paprika
morot
zuccini
Kyckling filé
förstek kycklingen lite innan du lägger ner den i grytan.
Blir supergott!! :)
Jag brukar göra en som heter afrikansk kycklinggryta, receptet finns på tasteline. Jag tycker att den är jättegod, smakar mycket utan att vara kryddstark. Det konstiga är att jag gav det receptet till en arbetskompis och hon tyckte inte att det smakade någonting... Så man gör den på egen risk och så får man kanske krydda lite extra så man blir nöjd...
Vilken bra tråd! Kyckling är så gott och särskilt i gryta!
Om man tar kycklingfiler, steker dem (saltar och pepprar lite) Ta i lök som är brynt samt krossade tomater och lite chili. Låt det koka tills kycklingen är genomkokt (ca 20 min) Jättegott (tycker jag iaf )och det är dessutom jätteenkelt! Ris passar utmärkt till!
Strimla kyckling, stek i stekpanna och krydda med valfri smak. Ha över i en gryta och häll på matlagningsgrädde. Tillsätt sötsur sås efter smak. Servera med ris eller bulgur eller vad ni nu känner för.
Jättelätt, gott och snabblagat.
-KYCKLING FILE'
-KROSSTOMAT (5 dl)
-3DL GRÄDDE
-VETEMJÖL
-SALT
-SVARTPEPPAR
-TIMJAN
-OREGANO
-KÖTTBULJONG
Tärna kyckling i lagom stora tärningar, och vänd sedan tärningarna i mjölet. Stek kycklingen i panna eller gryta. Häll seda i krosstomat och i med kryddorna efter eget smak och tycke (använder ej mått) Låt grytan puttra i 15min häll sedan i grädden och låt det små puttra i ca 5min. Servera med ris.
Smaklig måltid!!!
Strimlad kyckling
paprika
lök
champinjoner
creme fraichè
mjölk el matgrädde
sweet chili sås
soya
Stek kycklingstrimlorna, hacka lök, champinjoner o paprika o blanda med. Häll över lite sweet chilisås o soya. Blanda ner creme fraichè matgrädde (el mjölk).
Låt puttra ihop en liten stund. Servera med ris eller spagetti.
Jag brukar använda djupfryst paprikablandning så går det extra snabbt.
Lite lättare än en gryta.....
1kg fileér
1 burk med fetaost i olja & kryddor
2 burkar créme fraiché
Gör ordning fileérna och lägg dom i en oljad ugnsfast form.
Häll av oljan från fetaosten...
Mixa osten & créme fraichén till en smet.
Häll smeten över filéerna.
In i mitten av ugnen i 200 grader i 40min...
Ris å sallad till....Hur gott som helst.....
Fetaosten kan bytas ut mot 2 glasburkar tacosås....
MuuuuuuuuuMMa!!
Denna kycklingrätt älskar vår äldsta dotter:
Skär kycklingfilé i strimlor/mindre bitar, salta & peppra lätt och stek dem. Tillsätt pressad vitlök, creme fraiche, matlagningsgrädde (eller mjölk), lite kinasoja, lite kycklingfond samt smulad oregano. Har inga exakta mått utan smakar mig fram beroende på hur mycket jag lagar. Jag brukar koka jasminris till.
Kyckling på Indiskt vis!
Hacka två gula lökar
Tärna ett skalat äpple
fräs i smör med 2kr timjan 1 msk curry och en vitlöksklyfta
Häll över 1dl vatten och småkoka i någon min.
Dela en kyckling i delar alt. kycling filé i ca 6 delar per filé.
Koka allt i 30 min.
Tillsätt avrunna hela konserverade tomater, (dela dem i mindre bitar) och 1dl grädde.
Servera grytan med Ris alt. bulgur.
Tillbehör, jordnötter, purjolök, mandarinklyftor, soya, paprika, mangochutny mm...