• Dottin

Tips på tuff tårta till 5 åring :-D

Hej!!

Till veckan fyller sambons son 5 år, och jag skulle vilja göra en tuff/killig tårta till honom då

Några tips

• Svar på tråden Tips på tuff tårta till 5 åring :-D
  • petramedVanessa030519

spindelmannen tårta är  nog rätt  populär

• trollmammsis

ormen har gått hem till min tjej, nyckeliga med men ja spindelmannen e nog coolare.... eller bara en spindel

• Dottin

Hade tänkt att jag skulle göra tårtan själv Hemlis

• Dottin

Hur gör man ormen och spindeln då?????

• trollmammsis

ja men det e ju lätt...ormen o nyckelpigan har jag gjort själv... ska du göra en spindel gör du bara en anlig rund, sen kan du ta svart strössel o typ nå smarties eller sån här gele att göra ögon med... så lägger du nå svarta ben, antingen piprensare eller svarta godisremmar..så HELA tårtan liksom e spindelns kropp

• mama80

Kanske LITE överkurs men du kan kanske hitta någon att "härma". Det går ju alltid att göra vanlig sockerkaksbotten och skära ut själva konturerna osv.

• Dottin

Okej   lät ju inte så svårt...

• trollmammsis

ormen gör man ochså av vanliga runda bottnar som man köper...sen tar du ut en rund ring i mitten, som ett större glad ungefär, det ska bli huvudet..sen den runda ytterkanten ska bli kroppen, den delar du så att det blir två delar och så lägger du ihop det till en kropp... sen dekorerar du med vad du vill   är enklare än det låter...

Svar på tråden Tips på tuff tårta till 5 åring :-D