Tips på tuff tårta till 5 åring :-D
Hej!!
Till veckan fyller sambons son 5 år, och jag skulle vilja göra en tuff/killig tårta till honom då
Några tips
Hej!!
Till veckan fyller sambons son 5 år, och jag skulle vilja göra en tuff/killig tårta till honom då
Några tips
spindelmannen tårta är nog rätt populär
ormen har gått hem till min tjej, nyckeliga med men ja spindelmannen e nog coolare.... eller bara en spindel
Hade tänkt att jag skulle göra tårtan själv
Hur gör man ormen och spindeln då?????
ja men det e ju lätt...ormen o nyckelpigan har jag gjort själv... ska du göra en spindel gör du bara en anlig rund, sen kan du ta svart strössel o typ nå smarties eller sån här gele att göra ögon med... så lägger du nå svarta ben, antingen piprensare eller svarta godisremmar..så HELA tårtan liksom e spindelns kropp
Kanske LITE överkurs men du kan kanske hitta någon att "härma". Det går ju alltid att göra vanlig sockerkaksbotten och skära ut själva konturerna osv.
Okej lät ju inte så svårt...
www.cakedesign.se/gallerier/tartorforsma.htm
oj denna skulle ju vara med
ormen gör man ochså av vanliga runda bottnar som man köper...sen tar du ut en rund ring i mitten, som ett större glad ungefär, det ska bli huvudet..sen den runda ytterkanten ska bli kroppen, den delar du så att det blir två delar och så lägger du ihop det till en kropp... sen dekorerar du med vad du vill är enklare än det låter...
Tack så mkt för era tips