Tips på tuff tårta till 5 åring :-D
Hej!!
Till veckan fyller sambons son 5 år, och jag skulle vilja göra en tuff/killig tårta till honom då
Några tips
Hej!!
Till veckan fyller sambons son 5 år, och jag skulle vilja göra en tuff/killig tårta till honom då
Några tips
Någon som har sett någon gjort en döskalletårta????
Vi har bla. haft en hög biltårta.
Gör först en vanlig fylld tårta o lägg på en liten rund mjuk kaka. Täck med grädde och godisbilar o sätt en leksaksbil på toppen.
Har även gjort buss- o tågtårtor.
Du kan väl rita en dödskalle med tandpetare på kakan o sen fylla i med grädde från sprits.
ja eller så tar du på grädda o sen kanske bakplåtspapper och tandpetare som håller upp pppret och sen strössel utandör kanterna... e ju godast med grädde under strösslet
Lycka till! När är det party-time? Min byting blir 3 på tisdag o vi har kalas på söndag. Han diggar fiskar, så det blir en havstårta.
Ska halvera halvliters-paket med glass o lägga på en bricka. Björnbärskräm ovanpå o godisfiskar.
Tack snälla för alla bra tips..nu har jag fått lite insperation
Linus fyller den 20:e så det blir kalas nästa helg här oxå
Vet du vad, ts? Finns även dödskalle-godis; hårda svarta. Har köpt som lösvikt. Du kan ha en tårta med bara vit grädde o såna ovanpå, men man får be barnen att äta dem försiktigt, så de inte sväljer dem hela.
Jag gjorde en döskalletårta, då spritsade jag ut "pluttar" av grädde till själva döskallen, å så spritsade jag "pluttar" runt om, å fyllde i bakgrunden med chokladpudding. Sen gjorde jag en "skylt" av flowerpaste i lite gammal sjörövarstil å skrev namnet å åldern pojken fyllde på. De vart uppskattat!
Å så kan du ju använda antingen guldpengar med choklad i, eller såna godispengar av gele eller vad de nu är, å ha runt om..
En lite tokig idé är att jag får din adress o skickar såna till dig, för vår affär har såna.
Martinis:
Du har inte en bild på tårtan kanske
Palmblad:
jag ska in till karlstad i morgon så dom har säkert sådana godisar där tack ändå
TS: Hör av dig om du inte hittar dem.
Dottin: Jodå, ska försöka ladda upp den i mitt eget galleri, kanske.. Kan ta ett tag.
Dottin: Ni finns bilden i mitt galleri, kika in om du är nyfiken!