• Fiaflopp

Risker vid ÄD

Vår läkare i Finland förklarade det så att det beror på att vid ÄD är risken större över lag till havandeskapsförgiftning ( hormonkrock mellan donator och mottagare) och det är jag med på!
    Att det är större risk med tvillingar beror ju då på att tvilligar också över lag föds tidigare och får man då havandeskapsförgiftning så finns det bara en sak att göra och det är att sätta igång förlossning vilket då betyder att barnen föds mycket tidigare.

• Fiaflopp

Hovatta var våran första ivf läkare minns jag (på HS,hon jobbade varannan vecka i Sverige och Finland)en väldigt duktig och kunnig fertilitetsläkare och så även forskare.

Varför får inte jag någon komentar ang det jag skrev i mitt tidigare inlägg?
    Låter det inte trovärdigt?

Jag nöjde mig med det svaret,min moster som ni vet fick tvillingar och just havandeskapsförgiftning och låg på HS långt innan de fick lov att göra kejsarsnitt aldeles för tidigt och läkaren på HS förklarade också på samma vis till henne om varför just vanligt vid äggdonation så hn trodde på min läkares förklaring efter det...dock inte innanFlört

• Fiaflopp

Tror inte heller att donatorn vidareför någon förgiftnng utan det är generellt större risker för oss äggdonations mammor ( alltså gravida genom äggdonation)at få havandeskapsförgiftning,just för att det blir lite hormonkrockar.

Vet inte 100% vad de menar med krockarna men jag behöver ingen vidare förklaring,för mig känns det helt naturligt att det blir hormonkrockar eftersom jag inte har samma hormoner som den som donerar äggen som sedan ska in i min livmoder.

• Fiaflopp
    Tagetes66 skrev 2007-10-26 19:31:56 följande:
    Det har jag svårt att tro. Lågt blodtryck är däremot bra om man vill ha ÄD.
    Hur menar du vill ha ÄD?
    Menar du att det är bra om man har lågt blodtryck om man vill lyckas bli gravid genom äggdonation?
  • Fiaflopp

Aha då fattar jag,tack tack...jag har lägre blodtryck så det var ju bra då*s*

Svar på tråden Risker vid ÄD