• Sockerkakan81

Efterlyser namn på leksak!

Hej!
    Jag behöver hjälp med namn på en leksak jag hade när jag var kanske 8-10 år... Detta var väl slutet på åttiotalet, början på nittio.
    Jag hade en stor lila och rosa snigel, och själva skalet på snigeln hade ett lås med en liten nyckel, så man kunde förvara saker däri. Minns att det fanns olika djur, min kompis hade en svan, t ex. De var ganska stora, och vanliga i leksaksaffärerna på den tiden. Nån som vet vilka jag menar?

• Svar på tråden Efterlyser namn på leksak!
  • L jung

Min dotter fick sådana när vi bodde i England.  Där kallas dom för 'secret keepers' och finns som olika djur (snigel, häst, svan m.m.)  Hon har sparat sina så dom finns i lådor i källaren till de framtida barnbarnen.

• Sockerkakan81

L jung skrev 2007-09-15 00:59:45 följande:

Min dotter fick sådana när vi bodde i England.  Där kallas dom för 'secret keepers' och finns som olika djur (snigel, häst, svan m.m.)  Hon har sparat sina så dom finns i lådor i källaren till de framtida barnbarnen.
    JA! Det låter som dom! TACK!!!!
  • katten

en sån hade ja me:) fast gul o lila snigel med ett litet "barn" till som man kunde stoppa i skalet:) jätte söta men svåra o leka med dock hehe

• L jung

det var väldigt svårt att hitta men hittade en på eBay till slut... finns i flera olika djur.

nycklar, 'lucka' på magen samt en liten keeper som man kan stoppa in i 'luckan'...

• Sockerkakan81

Ååå jag önskar jag hade kvar min.... De är ju helt underbart söta...

• L jung

hihi... jag förstår det.  Dom är urgulliga! Fick bråka med min exmake för att kunna behålla de sötaste leksakerna från när dottern var liten.  Hon värderar det något så oerhört nu och tackar mig.  Hon har 3 st keepers, samt hela serien med 'my little pony' hästarna med tillhörande slott, karusell, stall, scen m.m.  Utöver det har jag sparat alla hennes care bears som hon också hade hela serien av.  När hon växte upp i England så var leksaker otroligt billiga!

Skickar med länken till eBay utifall du vill lägga ett bud...
    http://cgi.ebay.co.uk/VINTAGE-KEEPER-JOYFUL-RABBIT-ORIGINAL-KEY-SECRET_W0QQitemZ120161478781QQihZ002QQcategoryZ109227QQtcZphotoQQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

• Sockerkakan81

Jag hade också massvis med My Little Pony, slottet, nåt "barnhus" till dom, stall osv... Jag önskar verkligen jag hade allt det där kvar nu när jag själv fått barn...

• L jung

Var det din mamma eller pappa som rensade bort allt, eller du?

Jag värderar gamla ting, sentimentalt värde, och sparar sånt som jag tycker är speciellt.

• Sockerkakan81

L jung skrev 2007-09-15 01:31:15 följande:

Var det din mamma eller pappa som rensade bort allt, eller du?Jag värderar gamla ting, sentimentalt värde, och sparar sånt som jag tycker är speciellt.
    Vi flyttade mycket, sedan förlorade vi typ allt vi ägde.. Tja, jobbiga tider hade vi då vi miste det mesta av våra ägodelar.
    Jag ska försöka spara sådana saker till mina barn, jag vet ju själv hur jag saknat att ha mina saker kvar...
  • katten

åhh va de så kaninen såg ut :) min stod på långa ben med tennis skor på o hade skalet på ryggen så som ja minns den

• katten

undrar varför dom små"barnen"(som man stoppar i skalet) har "glasögon" eller såna som björn ligan har hehe de hade min med hehe men den va gul

Svar på tråden Efterlyser namn på leksak!