• Rosana

Ska hon få klippa av sitt långa hår?

Min dotter som är 11 år vill klippa sig kort med snedlugg ("allaaaa i hela klassen klipper sig ju, mamma!"). Hon har ett väldigt långt vackert hår. Hon har alltid haft långt hår - och visst kan jag förstå att hon är trött på det, men om jag fick bestämma så vill jag inte att hon klipper sig. Både min ex-man och hans fru (min dotters bonusmamma) står lika rådvilla som jag. Mitt ex säger till mig att jag får bestämma, bonusmamman känner att hon inte "har rätt" att tycka något inför vår flicka - fast jag bett om hennes åsikt...Och jag vet varken ut eller in..Så, vad tycker ni? Ska vi låta dottern klippa håret i den korta frisyr hon vill? Eller vad? Har försökt gå en medelväg och sagt att hon kunde ju klippa av en liten bit men inte allt - fast det vill hon inte höra på. Hur skulle du gjort?

• Svar på tråden Ska hon få klippa av sitt långa hår?
  • danitra

Varför i hela friden skulle hon inte få?

• memlis

Jag tycker absolut hon ska få klippa sig

Mamma till prinsessan Ebba född 070226
  • birdies

Klart som fasen hon ska få om hon vill.

• Mimmi P

Jag tycker nog att det är rätt självklart att hon ska få klippa sig som hon vill.

• Thursday

Klart hon ska få det! Hon är stor nog för att ha de frisyrer och de kläder hon vill.

• Rosana

Tack för era svar! Ja, jag känner också att hon är stor nog att få bestämma själv nu. Vet bara av egen erfarenhet hur jag ångrade mig bittert när jag klippte av mig i den åldern. Men det är kanske mina egna nojor"..?

• Majsan70

Ja är hon bara medveten om att det tar tid att få ut håret igen så varför inte?

Min dotter har jättelångt o tjockt hår o ett tag ville hon klippa av det i page. DUM ide eftersom hon inte passar i den frisyren samt att hennes hår inte går att få tilli den frisyren vettigt. Hon valde att klippa det några dm istället o så klippa upp det rejält.

Prata igenom det o diskutera med en frisör vad som kan passa o låt sen dottern fatta beslutet själv.

• danitra
    Rosana skrev 2007-09-15 13:58:16 följande:
    Tack för era svar! Ja, jag känner också att hon är stor nog att få bestämma själv nu. Vet bara av egen erfarenhet hur jag ångrade mig bittert när jag klippte av mig i den åldern. Men det är kanske mina egna nojor"..?
    Det är sånt man måste lära sig.
Svar på tråden Ska hon få klippa av sitt långa hår?