• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Iorlover

Ja fyy! Nu närmar sig vinterkräksjukan oxå.....hjälp! Ska nog låsa in mig i vinter.

• Iorlover

Ja, det är verkligen hemskt. Jag har det väldigt jobbigt med detta känner jag. Riktigt illa! Funderar om lillkillen ska vara hemma men det funkar ju inte, då blir han ju hemma hela vintern. Å om stora tjejen säger att hon har ont i magen, blir jag skitnervös.

• Iorlover
    zasata skrev 2007-09-16 17:05:16 följande:
    ja!! jag med. jag vet inte ens om jag skall ha dottern på dagis pga av detta. jag e så himla rädd. vi kanske kan försöka bli av med fobin tillsammans?
    Jaa, men hur gör man? Är ju jättejobbigt att ha det så här! Tycker hela min personlighet ändras då det är tal om dessa saker.00
  • Iorlover
    thereze skrev 2007-09-16 21:33:01 följande:
    jag har ochså denna jobbiga fobin.nu går inte min son på dagis ännu men jag bävar inför det tack vare magsjukan....jag gör det jag kan göra mot magsjuka. jag äter biobic kapslar dagligen & har ALLTID desinfektions medel i väskan!
    Var köper man det?
  • Iorlover
    middiz skrev 2007-09-16 21:40:16 följande:
    jag mår jämt illa hela dagen innan jag spyr, klarar knappt att ställa mej upp. Men när den börjar komma massa saliv i munnen e det bara att springa till toan, när man väl e där och spyr så e det så intensiv att jag knappt hinner andas mellan gångerna! Men ska till vårdcentralen imon så jag hoppas det kommer bli bättre snart!
    Men fy f------ vad jobbigt! Hoppas du får må bättre snart! Skriv gärna o tala om hur det gick!
  • Iorlover

Hej igen på er alla! Jag verkar ju verkligen inte vara ensam om det här. Skönt!
    Jag är nog allra allra mest rädd för just magsjukespy! Vet inte varför..alltid varit...då jag var liten hade jag megaångest...grät o skakade o var livrädd då jag skulle spy. Mamma fick alltid hålla imig då. På tex ett fik nu kan jag inte sitta nära småbarn som fikar för de kan ju äta för mycket o kräkas o då vet jag ju inte om de är magsjuka eller ej o då mår jag såå himla dåligt länge. Vill inte vara i stora folksamlingar av rädsla för att bli smittad. Blir fly förbannad på folk som åker till jobb, dagis o skola för tidigt.
    Skulle gå på bio en gång o de framför mig i kön berättade att hela familjen låg i magsjuka men just hon hade ju inte kräkts sen i natt!!!! Öh...gissa vem som toksprang därifrån o mina vänner fatta ingenting.
    Offentliga toaletter...behöver jag säga mer?

• Iorlover
    lizzypizzy skrev 2007-09-17 14:55:22 följande:
    Man blir utsatt för spyor på olika sätt. Tex. Terapeuten sitter och kväljer. Man ska göra en spygröt och sitta vid den tills ångesten går över. Gå över spygröten mm.
    Men fyyy! För det första hade jag nog garvat ihjäl mig o sen spytt!
  • Iorlover
    Postis skrev 2007-09-18 13:29:38 följande:
    Ni som har barn och lider av emetofobi, hur klarar ni att barnen kräks? Min pojke är bara 5v nu och hans kräkor har jag inga som helst problem med (vill dock inte ha en kaskadkräka i ansiktet ), men sedan då, hur ska det gå då?Min emetofobi "förstörde" min förlossning. Jag hakade bara upp mig på att jag inte ville kräkas, så jag varken åt eller drack ordentligt. Kunde inte använda lustgasen för att jag var så rädd att den skulle få mig illamående. Mådde knappt illa under förlossningen (tog ca 20 timmar), och kräktes inte. Men det var jobbigt och påfrestande, och jag är så arg på mig själv i efterhand att jag inte åt och drack lite mer för att få krafter, samt gav lustgasen en ärlig chans. Men då vågade jag inte.
    Jaa du. då min dotter var liten var jag inte såå skräckslagen, men även då fick hennes pappa fixa det mesta. Nu på senare år har hon kräkts en gång o jag höll på att krypa ur skinnet. Jag var gravid o fasade ännu mer för att bli sjuk. Som tur vad var hennes pappa där då o kunde ta det. Grät hela natten av rädsla o för dåligt samvete för att jag inte kunde vara hos mitt barn då hon behövde mig. Jag var alldeles förstörd. Nu vet jag inte hur det kommer gå om barnen är sjuka, har en ny sambo o en son på ett år.
    Men jag vet ju att om det händer så händer det o jag MÅSTE ju ta det då. Kan ju inte låta barnen ligga okräkas själva. Men jag fasar o är LIVRÄDD!!!
  • Iorlover

Jaha, då var det dags! Nu spydde sonen massor!!!! Hjälp! Kan det vara magsjuka? Hur gör man på bästa sätt för att klara sig nu då tro? Flippar ur snart! Sitter o gråter. Stackars lille kille

Svar på tråden spyfobi!!!!!