• middiz

spyfobi!!!!!

zasata skrev 2007-09-16 17:52:58 följande:
    Vet inte =/men jag åler aldrig buss eller språvagn på kvällarna i fall nån skulle vara full och spy.säger nån att dom har ont i magen får jag panik och det ritkigt vänder sig i magen och halsen blir helt ijämn täpt typ.
    att jag känner igen mej! men efter att ha spytt av vad dom tror är magsår så känns det inte så hemskt med magsjuka längre, då vet man varför man spyr och man vet att det går över!
    (¯`°?.¸ ღ♥Madde+Magnus=Jouline♥ღ ¸.?°´¯)
  • middiz
    zasata skrev 2007-09-16 21:32:14 följande:
    men hur känns det liksom att spy om du skulle beskriva det? hinner man till toa, får man luft?
    jag mår jämt illa hela dagen innan jag spyr, klarar knappt att ställa mej upp. Men när den börjar komma massa saliv i munnen e det bara att springa till toan, när man väl e där och spyr så e det så intensiv att jag knappt hinner andas mellan gångerna! Men ska till vårdcentralen imon så jag hoppas det kommer bli bättre snart!
  • middiz
    Iorlover skrev 2007-09-16 21:43:44 följande:
    Men fy f------ vad jobbigt! Hoppas du får må bättre snart! Skriv gärna o tala om hur det gick!
    Tack va snäll du e! Jag skriver imon när jag varit på vårdcentralen
  • middiz
    zasata skrev 2007-09-16 22:01:55 följande:
    låter ju jätte hemskt. är det inte äckligt att spy?
    jo för sjutton jag hatar det!! ska igentligen äta losec men ammar min dotter så jag får inte det..! ska se vad dom säger imon, i värsta fall får jag sluta amma
  • middiz
    zasata skrev 2007-09-16 22:20:11 följande:
    jag vill spy, men bågar inte bara för att bli av med fobin och fatta att det kanske inte är så hemskt. mentanken gör mig livrädd.
    ja visst e det så! men jag antar att det e något man får lära sej att leva med =)
  • middiz
    Idaaa1982 skrev 2007-09-16 22:56:51 följande:
    Varför e ni så rädda för att se folk kräkas eller kräkas själva??? Vad är det värsta som kan hända tror ni? Nyfiken bara...
    Det e äckligt.. fast jag e väl inte rädd för att spy, det värsta e innan när man mår så illa!!

Nu har jag varit på vårdcentralen iaf, läkaren där blev mest förbannad för dom skickade hem mej från ryhov utan att ta några prover.
    Så nu ska dom ta massa prover här nere istället.. så småningom en gastroskopi med, usch!!
    Om jag börjar spy igen måste jag sluta amma och äta losec eller nåt losec-liknande på recept.
    Det e magsår och IBS jag har sa dom iaf, skönt att man äntligen fått hjälp!!
  • middiz
    zasata skrev 2007-09-17 09:41:02 följande:
    fy låter inte alls roligt. vågar du göra gastroskopi?
    ja jag får göra det när jag slutat amma, då får man lugnande! dom försökte göra det på mej när jag va inlagd men jag drog ut kameran igen
Svar på tråden spyfobi!!!!!