spyfobi!!!!!
jag har hört att det ska funka att svälja vitpepparkorn, typ 10 st tror jag... kan ju alltid testa...
jag har hört att det ska funka att svälja vitpepparkorn, typ 10 st tror jag... kan ju alltid testa...
Förebyggande
För att undvika magsjuka är det bra att
* alltid tvätta händerna efter det att du varit på toaletten, och innan du äter och lagar mat,
* ha rent och fräscht i köket,
* ha olika skärbrädor till kött och grönsaker,
* förvara mat kallt, hetta upp den ordentligt vid tillagning, kyla ner den snabbt efteråt och inte låta den stå framme i rumstemperatur.
www.vardguiden.se/Article.asp
jag tror du kan märka på högst ngra timmar om du blivit smittad.
Inkubationstiden, det vill säga den tid det tar från det att man smittas till dess att sjukdomen bryter ut, är en till två dagar. Symtomen är häftiga kräkningar, diarré, ont i magen, måttlig feber, huvudvärk och muskelvärk. Man kan känna sig riktigt sjuk och dålig. Besvären brukar hålla i sig i ett till två dygn, ibland något dygn längre. Man brukar oftast inte smitta längre när två dygn har gått efter det att besvären har försvunnit. Men ibland kan man smitta andra personer upp till tre veckor efter det att sjukdomen har gått över.
www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
lite mer tips:
www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp
det är ju omöjligt att veta om det är magsjuka eller inte.. vet du om någon han träffat varit magsjuk?
låt oss säga att det var hans mat som var dålig coh du bara smakade så tror jag inte du bör vara rädd, isf hade det nog redan brutit ut.
ojdå.. mitt inlägg blev lite sent
hoppas du klarar dig från magsjukan. men som sagts det värsta är ångesten innan.
nu ska jag sova, försök du också.
hur har det gått zazata?
vad bra zazata, som sagt ångesten är det värsta.
shittelit, tycker det är ännu värre när magen vill spy och det inte finns något att spy, känns som om magen vänder sig ut och in.. så hellre dricka mkt vatten och spy upp det, luktar ju itne ens illa..
om det är magsjuka i familjen så har jag faktiskt "sprit" från apoteket att tvätta med på toa.. då känns det mkt säkrare.