• Molina

spyfobi!!!!!

Viftar hejdlöst med båda händerna är hysteriskt rädd för kräksjukor hua.
    Sitter bara med ångest nu inför Höst/vintern då allt drar igång på förskolorna.

• Molina

zasata: Kokt mat är bra för magen undervik stektmat och fetmat.
    Att inte äta när man har magkatarr gör saken värre jag vet att det är jobbigt helst när nån varit kräksjuk men försök att få idig mängder med vatten så magsyran inte är så stark.
    Jag får också problem med magkatarr/magsår när jag hör ordet kräksjukor det är jätte jobbigt helst under vinterhalvåret.

Ett par uppmuntande ord jag läste på en sida där tror dom från smittskyddsinstitutet att just vinterkräksjukan INTE kommer att vara så häftig som förra säsongen.

Har själv jätte fobi över allt som har med kräkor att göra... Bävar inför vintern när skiten drar igång på förskolorna.

• Molina

Ursch nu börjar min oro för denna säsong dra igång bläää hatar vintern och alla dessa kräksjukor. Och vad alla dessa tidingar skriver.
    Jag har även ett dagisbarn så smittan är väl bara en tidsfråga innan den kommer på besök Vi klarade oss förra året. 

Jag har också hört enligt smittskyddsläkare som håller på med just den riktiga VSK att den inte ska kunna smitta innan medan en vanlig magsjuka kan göra det.

Peppa peppa så har jag inte legat magsjuk på mer än 15år fast min familj när man va liten varit sjuka så jag tillhör nog skaran som är mindre mottagliga bara tacka och ta emot. Eller som min mamma alltid säger jag skrämmer iväg viruset med min rädsla .

Zasata: Ursch lider verkligen att läsa att du mår så dåligt nu, jag hoppas du kan få en annan läkare som kan ta ditt problem med allvar.

• Molina

Usch nu känns det som magsjukorna börjar härja hejdlöst i hela landet.
    Fick just veta att den börja gå på dotterns dagis dock inte ännu på hennes avdelning men det lä inte dröja.
    Nu kommer min panik tur att hon är hemma just nu pga av blåsor i munnen men gahh nästa vecka är hon tillbaka urk.

• Molina

Kan ni hjälpa mig såklart är jag ensam med min dotter som har kräkits en gång nu och jag skakar av rädsla nu såklart att hon åkt på magsjukan, men hon har en riktigt otäck djup hosta och hade hoppat och skuttat omkring och började hosta som slutade med en kräka.
    Det går magsjuka på hennes avdelning på dagis men där har hon inte varit sedan i Fredags förutom idag ca 30min för fotografering.
    Visst kan väl småbarn kräkas av hosta????

Svar på tråden spyfobi!!!!!