Inlägg från: D med N och A |Visa alla inlägg
  • D med N och A

spyfobi!!!!!

Vi åt middag med ett par vänner i fredags som fick magsjuka morgonen efter. Det är alltså tre dygn sen ett eventuellt smittotillfälle. Kan man andas ut nu tror ni? *varit orolig hela helgen*

• D med N och A

Tack... Nu är iofs sonen lite lös i magen men det är nog mest för att han varit förstoppad tror jag. *hoppas*

zasata skrev 2007-10-09 13:43:46 följande:
    jag tror du kan andas ut
  • D med N och A

Oj, vad jobbigt. :( Hoppas på förkylning eller nåt ja!

Jag hoppas på samma för min son, han bajsade lite till nu, slemmigt. :/ Han är lite rosslig så det är nog det då.

Avelyn skrev 2007-10-09 20:21:28 följande:
    Min son har somnat. Han har mått illa sedan kl 17 och har ännu inte kräkts. Han har huvudvärk och feber men inget annat har hänt. Han har inte aptit. Har inte ätit något bara druckit lite. Han är sjuk det kan jag se men inte i vad. Hoppas på influensa/förkylning eller liknande. Hoppas sömnen hjälper honom litet.
  • D med N och A

Alveline, hur går det för er?

Min kille bajsar fortfarande löst (tre hittills idag men ingen inatt) Det är inte roligt men 100 gånger enklare/bättre än kräks. *peppar peppar*

Fast hans rumpa börjar bli röd iofs stackarn.

• D med N och A

Fortsätter skriva här eftersom jag ändå börjat. Sonens "magsjuka" har nu övergått i en rejäl förkylning. Han är fortfarande lös/slemmig och ont/gasigt i magen och rööööd liten rumpa. Eftersom vi vanligen använder tygisar men vid magsjuka pappersblöjor pga (inbillad?) smittorisk vid hanteringen så har vi gått tillbaka till tygisar eftersom han kanske inte tål Pampers (som jag köpte eftersom jag råkade ha en kupong.)

Han är även superhostig, låter som att han ska kräkas av hostan, fast han har inte gjort det än iaf, och lite febrig. Kräks av hosta klarar jag av bättre än magsjukekräks, kanske för att jag "vet" att det "bara" är förkylning och dessutom är jag van vid det då mellantjejen hade förkylningsastma. Men kul är det ju inte. Men MIN fobi är mest just magsjuka. Lite svammel från mig.

• D med N och A
    molie skrev 2007-10-12 17:14:54 följande:
    Så nu har jag laddat upp med plastfrotté o handdukar, känns mkt bättre för mig om jag är förberedd på ngt vis. Har alltid vätske-ersättning hemma. Min spyfobi har blivit bättre o bättre även om jag fortfarande lipar när jag ska spy själv, brukar tänka på dom som spyr flera ggr varje dag när dom är gravida, då ska jag f-n inte gnälla!Det värsta är att det oftast sätter igång på natten.Det är helt klart den största prövningen som småbarnsförälder att ha kräksjuka barn, usch hoppas att min son inte blivit smittad. Hur lång är inkubationstiden? (heter det så?)
    Åh, känner igen det där. Har en sjukhus-kräkpåse (såndär med plastring så den alltid är öppen) i sängen och i morfars bil...

1-2 dygn läste jag att inkubationstiden brukar vara, men min erfarenhet är att det kan vara upp till fyra dagar, konstigt nog... :-/ Hoppas ni slipper!
  • D med N och A

Vad vill du veta egentligen? *fattar inte*

zasata skrev 2007-10-14 21:26:21 följande:
    fortfarande ingen som vet hur det är med VS?
  • D med N och A

Och jag brukar ta med mig ett par stycken när vi varit på akuten. Med tre barn är man ju där ibland och eftersom "vi" som tur är kräks rätt sällan *peppar peppar* så har vi samma just-in-case-kräkpåsar lääänge.

• D med N och A

Även vi ger Sempers magdroppar till minstingen som är 1,5 år - alltså i värsta åldern infektionsmässigt och som stoppar ALLT i munnen. De ska ju stärka immunförsvaret allmänt också, inte bara mot magsjuka då. Vet inte heller om det hjälper, men skadar gör det ju absolut inte. :) Köps på Apoteket, 179:- tror jag jag gav för en liiiiten flaska, men den verkar räcka ganska länge i alla fall.

Svar på tråden spyfobi!!!!!