• Idaaa1982

spyfobi!!!!!

Varför e ni så rädda för att se folk kräkas eller kräkas själva??? Vad är det värsta som kan hända tror ni?
    Nyfiken bara...

• Idaaa1982

Tycker synd om er... och är glad för att jag slipper denna fobin..

Hur ska man göra för att bli av med den då? Kbt?

Själv tycker jag det e skönt att spy om man mår riktigt illa.. Och självklart e det inte trevligt när andra spyr men några år inom vården så vänjer man sig, och man dör ju liksom inte av det..

Hoppas ni kommer ur det!!

• Idaaa1982

Blinka lilla stjärna skrev 2007-09-17 11:39:39 följande:

Kbt tror jag absolut på men tror inte jag själv vill prova det  Får hoppas det går över nu när man själv får en liten som med största sannolikhet kommer utsätta en för både det ena och det andra.5 år inom vården har tyvärr inte hjälp mig...
    Men hur löser du det när det förekommer kräkningar i jobbet då?
  • Idaaa1982

Ni vet att man kan vaccinera sej om VKS va?

• Idaaa1982

hmm...

Pratade med en kille på mitt jobb (vården) om genom vår chef fått spruta mot just vinterkräkan. Kostade 150 kr... Fast han kanske pratade e nattmössan! Frågade om det verkligen inte var mot influensan han fått men han sa nej: Kräksjukan...

Ska snacka med han idag igen.. hehe

• Idaaa1982

Enligt min arbetskompis som påstår sig har fått den iallafall! Ska fråga honom ikväll på jobbet. Återkommer imorgon med svar, eller senare ikväll...

missis skrev 2007-10-25 13:25:57 följande:
    va! e d sant finns det vaccin mot vinterkräksjukan??
  • Idaaa1982

hej hopP!

Såklart det inte fanns vaccination mot vks... Min arbetskompis som pratade i nattmössan...

Jaja..Får man den så får man den å inte så mkt man kan göra åt det!

Svar på tråden spyfobi!!!!!